خبرگزاری کار ایران

آیین‌های اصیل عزاداری در اردبیل احیاء می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۲۹

البته این آیین‌ها نیز نیازمند توجه، بازکاوی، آسیب‌شناسی، ارائه راهکارهای صحیح برای پویایی و نشر از سوی دستگاه‌های دینی، فرهنگی و آموزشی بوده تا از هر گونه آسیب‌ها و بدعت‌ها دور نگه داشته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: امروز شاهد هستیم که با شور و شعور بیش از پیش آئین‌های اصیل و ماندگار عزاداری در این استان احیاء می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل؛ حجت‌ الاسلام مهدی ستوده افزود: بر همین اساس امسال برای چهارمین سال متوالی در این استان مراسم عزاداری و اجتماع عظیم تاسوعای حسینی با حضور ده‌ها هزار نفر از سوگواران و حسینیان در اردبیل برگزار شد.

وی با اشاره به آیین‌ها و فرهنگ‌های غنی این منطقه در زمینه فلسفه عاشورا خواستار توجه جدی به این سرمایه‌های معنوی و مذهبی شد و تصریح کرد: باید با آسیب شناسی آیین‌های ماه محرم در راستای احیا و رشد و پویایی بسیاری از سنت‌های اصیل تلاش کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: بی‌شک آیین‌های دینی و مذهبی و اجتماعی نظیر عزاداری با برخورداری از آئین های سنتی و اصیل هزار ساله نظیر طشت گذاری، شمع گردانی و… که با فرهنگ و باورهای مردم گره خورده است، همواره و به قدمت تاریخ بشر در جامعه رشد خواهد یافت و بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: چنانچه امروز شاهد هستیم که عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) و واقعه کربلا در طول تاریخ و با گذشت حدود هزار و ۴۰۰ سال، هنوز هم زنده و هر سال پر شورتر برگزار می‌شود.

ستوده در عین حال تاکید کرد که البته این آیین ها نیز نیازمند توجه، بازکاوی، آسیب شناسی، ارائه راهکارهای صحیح برای پویایی و نشر از سوی دستگاه های دینی، فرهنگی و آموزشی بوده تا از هر گونه آسیب‌ها و بدعت‌ها دور نگه داشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز