خبرگزاری کار ایران

پیش بینی لایروبی و مرمت 200 قنات همدان تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۴۶۴

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال با پیگیری‌های انجام شده اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا از همدان، ​لاهوتیان به صرفه‌جویی در مصرف آب و اقداماتی که در این بخش تاکنون انجام شده اشاره کرد و افزود: پارسال در اقداماتی از جمله احیا و مرمت قنوات، ساخت کانال‌های آب‌رسانی، طرح نوسازی اراضی، انتقال آب با لوله، اجرای طرح‌های سامانه‌ای و اجرای آبیاری نوین با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان از محل اعتبارات سیل 98 و اعتبارات ملی قنوات صورت پذیرفت.

لاهوتیان بیان کرد: 150 رشته قنات در روستا‌های استان لای‌روبی و مرمت شده و در سال 1400 هم با پیگیری و تصویب اعتبار از محل اعتبارات ملی، اعتبارات خشک‌سالی و اعتبار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) جهت لای‌روبی و نوسازی قنات‌ها تعداد 200 رشته پیش‌بینی شده که در صورت تخصیص آن کار اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات طرح‌های سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره‌ای و کم فشار در استان همدان اظهار کرد: پارسال در این خصوص 160 هزار هکتار اجرا شد که این میزان اجرا موجب صرفه‌جویی آب منابع زیر زمینی به میزان 700میلیون مترمکعب شده است و امسال نیز با پیگیری‌های انجام شده اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها به تصویب رسید که منتظر هستیم با دریافت آن در 2هزار و 500 هکتار آن را اجرایی کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز