خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان :

بزودی طرح پایلوت تجمیع تلفن‌های ضروری در استان اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۳۶۲

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: درتمام کشورهای پیشرفته دنیا یک شماره مشخص وجود دارد تا مردم به راحتی با سازمان‌های امدادی ارتباط برقرار کنند، بر همین اساس شماره ١١٢ در بیش از ١٠٠ کشور دنیا به‌عنوان شماره امدادی استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، نازنین شیبانی تذرجی تصریح کرد : در ایران شماره‌های سه رقمی متعددی برای امدادرسانی در شرایط مختلف وجود دارد. امداد خودرو، خدمات پزشکی، آتش‌نشانی یا حوادث دیگر هر کدام شماره‌ای مخصوص به خود دارند و قطعا سال‌هاست که این نیاز احساس می‌شود تا شماره‌ای یکسان برای این خدمات تعیین شود.

وی با تاکید به اینکه ایجاد یک شماره امدادی واحد قطعا مزایای زیادی را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: می‌توان به آنها به اختصار اشاره کرد از جمله ایجاد هماهنگی‌های لازم بین سازمان‌ها در کمترین زمان و با کیفیت بهتر،‌ دسترسی آسان به منابع امدادرسان در انواع حوادث، یکسان‌سازی ادبیات تخصصی بین سازمان‌های امدادی، ایجاد نظام مشخص تقسیم وظایف در عملیات و از همه مهمتر کاهش زمان پاسخگویی به نیازهای فوری پزشکی یا امدادی در حوادث و بلایا که نتیجه آن کاهش میزان مرگ‌ومیر و آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح استان است.

وی درمورد ضرورت یکسان‌سازی شماره‌های امدادی در استان گفت: نکته‌ای که به آن توجه نشده و باید به آن اشاره کرد این شماره تنها برای خدمات اورژانسی و پزشکی نیست، بلکه طیف وسیعی از خدمات را پوشش می‌دهد که برخی از آنها متولی قانونی ندارد. ازجمله حوادث کوهستان، سیل، دریا، مفقودین در کویر و بسیاری موارد دیگر. به همین دلیل گاهی اوقات در پی وقوع حوادث و سوانح مشکل اصلی هماهنگ‌کردن دستگاه‌های مسئول است.

وی در این نشست خواستاربخشنامه اجرایی بالا دستی دولت دستگاههای اجرایی دربخش هم افزایی همه نهادها و دستگاهها شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان دراین نشست از برنامه های پایانی اجرای این طرح بصورت پایلوت خبر داد و افزود: مرکز فوریت های اورژانس استان این آمادگی را دارد که بصورت متمرکز این کار را شروع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز