خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

درآمد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی دولت از جرائم رانندگی/۶۷ درصد تصادفات در راه‌های برون‌شهری رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۵۷

معاون ایمنی و استاندارد حمل و نقل مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و پدافند غیرعامل گفت: سهم دو وزارت کشور و وزارت راه در درآمدهای جرائم 1000 میلیارد تومان است که 600 میلیارد تومان آن باید صرف کاهش تصادفات برون‌شهری و 400 میلیارد تومان آن باید صرف تصادفات درون‌شهری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هرمز ذاکری در نشست خبری بررسی میزان خسارات تصادفات جاده‌ای در کشور با بیان اینکه در بحث کاهش تعداد تصادفات 5 اصل و رکن مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار داشت: مدیریت ایمنی، رفتارهای انسانی، مهندسی ایمنی راه، خودروی ایمن و فوریت 5 رکنی است که موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای هستند.

وی با اشاره به نوسانات تلفات تصادفات جاده‌ای در سال‌های گذشته، گفت: اوایل دهه 80 تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای به 28 هزار نفر رسید اما پس از پنج سال روند تلفات نزولی شد و توانستیم به 14 هزار کشته در سال برسیم و پس از آن دوباره روند صعودی شد و در حال حاضر تعداد کشته‌های ناشی از تلفات جاده‌ای بیش از 17 هزار نفر است.

معاون ایمنی و استاندارد حمل و نقل مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل و پدافند غیرعامل با بیان اینکه 90 درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل تصمیم‌گیری راننده در حادثه است، گفت: یکی از جدی‌ترین برنامه‌های ما مدیریت سرعت در جاده‌های کشور است که سه استان خراسان رضوی، اصفهان و مرکزی را برای اجرای این طرح انتخاب کرده‌ایم و از ابتدای 2020 این طرح در راه‌های این سه استان اجرا می‌شود.

ذاکری ادامه داد: از 17 هزار و 140 نفر کشته تصادفات جاده‌ای در سال گذشته 67 درصد آن در راه‌های برون‌شهری و روستایی جان خود را از دست دادند و مابقی کشته‌ها مربوط به تصادفات درون شهرها است.

وی با اشاره به تهیه نقشه راه، کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: نقشه راه در دولت تهیه شده و 256 عنوان دارد و تا دو ماه آینده برای تصویب در کمیسیون ایمنی راه‌ها ارائه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به درآمد ناشی از جرائم رانندگی در سال گذشته گفت: 1600 میلیارد تومان درآمد ناشی از جرائم رانندگی است که 20 درصد آن متعلق به صندوق بیمه مرکزی، 20 درصد متعلق به نیروی انتظامی و همچنین 60 درصد آن متعلق به وزارت کشور و وزارت راه است.

وی افزود: سال 98 نیروی انتظامی سهم خود را از جرائم رانندگی برداشت کرد. سهم دو وزارت کشور و وزارت راه در درآمدهای جرائم 1000 میلیارد تومان است که 600 میلیارد تومان آن باید صرف کاهش تصادفات برون‌شهری و 400 میلیارد تومان آن باید صرف تصادفات درون‌شهری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز