خبرگزاری کار ایران

انتقاد از ادغام بی‌محابای برخی روستاها با شهرها

استاندار هرمزگان، از ادغام بی‌محابای برخی روستاها با شهرها انتقاد کرد، گفت: برای رسیدن به توسعه نیاز است برای پایداری نظام روستایی و عشایری برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جاسم جادری یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان عشایر ایران اظهار کرد: براساس سرشماری سال 90 حدود 72 درصد جمعیت کشور در شهرها و 28 درصد ساکن روستاها بوده‌اند اما در هرمزگان جمعیت شهری 50 درصد و جمعیت روستایی نیز 50 درصد بوده است.

وی ادامه داد: اگر اقداماتی اساسی را پیگیری نکنیم جمعیت روستایی استان به 25 درصد کاهش می‌یابد که این امر منجر به خالی شدن روستاها از سکنه و افزایش حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی در شهرها می‌شود.

جادری تصریح کرد: 25 درصد اشتغال کشور، 26 درصد تولید ناخالص داخلی و 70 درصد نیاز غذایی کشور توسط روستائیان و عشایر تامین می‌شود که نشان از اهمیت ویژه ساماندهی و توانمندسازی عشایر در دستیابی به توسعه پایدار دارد.

وی گفت: در سال‌های اخیر وضعیت شاخص زندگی عشایری بهبود یافته و متوسط شاخص‌ها در این زمینه به طور میانگین به 50 درصد در پایان سال 93 رسیده است، اما هنوز برخی دستگاه‌ها در ساختار تشکیلاتی خود برنامه‌ای برای عشایر ندارند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: همه دستگاه‌ها ملزم به کمک به عشایر هستند و باید با ارائه آموزش و مهارت‌های جدید عشایر را توانمند کنیم.

کد خبر : ۳۹۱۲۳۶