خبرگزاری کار ایران

همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت؛

مدیران و کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آیین سنتی گر گعو را پاس داشتند

همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت مدیران و کارکنان منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در غرب استان هرمزگان آیین سنتی گر گعو را پاس داشتند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، مدیر و کارکنان این منطقه با حضور در روستاهای بخش کوشکنار از توابع شهرستان پارسیان ضمن اهدای هدایایی به مناسبت فرارسیدن این آیین مذهبی و سنتی در جشن کودکان منطقه شریک شدند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در این ارتباط گفت: همواره سعی داشته‌ایم تا در کنار ایفای مسئولیت و رسالت اصلی خود یعنی فعالیت در عرصه صنعتی و اقتصادی به فرهنگ و مقوله‌های اجتماعی نواحی پیرامونی منطقه توجه داشته باشیم.

مهندس حسن شاهرخی افزود: حفظ سنت‌های ارزشمند در چنین مناطقی می‌تواند در تحکیم مناسبت فردی و اجتماعی نقش موثری داشته باشد و تداوم سنت‌های حسنه به یادگار مانده از نیاکان در بین اهالی را در زمره رسالت های فرهنگی و اجتماعی خود می دانیم.

شایان ذکر است آیین گرگعو یا گره‌گشو یا گرگعان در بخش‌های ساحلی و در استان‌های هرمزگان و بوشهر و پاره‌ای از مناطق جنوبی کشور همزمان با شب پانزده رمضان که مصادف با میلاد امام حسن مجتبی است، برگزار می شود و طی آن کودکان با کیسه هایی که از قبل توسط خانواده‌ها برای آنها تهیه شده به درب منازل رفته و هدایا و تنقلاتی دریافت می کنند.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در غرب استان هرمزگان ایحاد شده است که بر اساس طراحی های انجام شده صنایعی نظیر فولاد، آلومینیوم، پتروشیمی،آلومینیا و بندر بزرگ پارسیان در آن احداث می شود.

کد خبر : ۳۸۳۰۱۴