خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس:

بندرعباس با معضلات عدیده ای دست به گریبان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۸۴

رییس شورای شهر بندرعباس گفت: شهر بندرعباس به علت نداشتن زیر ساخت های لازم با معضلات عدیده ای دست به گریبان است.

رییس شورای شهر بندرعباس گفت: شهر بندرعباس به علت نداشتن زیر ساخت های لازم با معضلات عدیده ای دست به گریبان است. به گزارش خبرنگار ایلنا، راحله ملائی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های شورای این شهر در دور چهارم، اظهار داشت: ۲۴۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری نمی تواند جوابگوی مشکلات شهری مانند بندرعباس باشد.

وی اضافه کرد: این بودجه باید بر اساس اولویت و ضرورت خرج شود. ملائی با بیان اینکه برای اجرای بسیاری از پروژه های شهرداری نیاز به تملک و خریداری زمین است، گفت: پروژه ای مانند احداثخیابان مابین چهار آیت الله غفاری و خیابان جدید شهناز نیاز به تملک زمین دارد که به علت اختلاف نظر در فروش تا به حال کان لم یکن مانده است.

رییس شورای شهر بندرعباس با اشاره به توقف ساماندهی و زیبا سازی خور گورسوزان و نای بند، اظهار داشت: در رابطه با خور گور سوزان اگر منابعی از سوی استانداری تامین اعتبار شود پروژه به اتمام خواهد رسید چون آب منطقه ای و شهرداری بودجه ای برای ساماندهی این خور در اختیار ندارند.

ملائی یاد آور شد: خور نای بند(شیلات) که قول افتتاح فاز اول آن توسط شهردار داده شد با بارندگی های اخیر دچار مشکل شده است. وی در رابطه با تیم داری شهرداری بندرعباس گفت: در جلسات آینده شورای شهر در مورد تیم داری تعیین تکلیف می شود و اگر اعضا به این نتیجه برسند که تیمداری نتیجه ای در بر نخواهد داشت تیم فوتبال شهرداری واگذار و از ظرفیت های صنایع غرب بندرعباس استفاده می شود.

وی در تشریح عملکرد شش ماه گذشته شورای شهر بندرعباس گفت: از ۱۲ شهریور ۹۲تا امروز ۵۹ جلسه در شورا تشکیل داده‌ایم که ۱۶ جلسه مربوط به بررسی بودجه سال ۹۳ شهرداری است که به مدت ۶۰ ساعت در مجموع زمان برای این امر گذاشته شده است.

ملائی اضافه کرد: در این مدت مدیران مختلف شهری و استانی به نشست‌های شورا دعوت شده‌اند و پیرامون مسائل مربوطه در شهر گفت‌وگو شده است.

رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه اعتقاد داریم که باید همواره نیروهایی به عنوان مشاور در حوزه عمرانی و زیباسازی در کنار مسئولان شهرداری داشته باشیم، افزود: شورای چهارم بندرعباس بودجه را بر اساس اولویت‌ها دیده است به نحوی که به عنوان نمونه واحد فضای سبز در صحن شورا اجازه دفاع از بودجه خود را همانند سایر بخش‌ها پیدا کرده است.

ملایی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری ۲۰۵ میلیارد تومان بود، افزود: شورای بندرعباس بودجه شهرداری را برای سال ۹۳ برابر با ۲۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفت و مصوب کرد.

وی با اشاره به این موضوع که در اجرای طرح های عمرانی شهر باید آینده نگری صورت گیرد، بیان داشت: نگاه همه جانبه و کارشناسی به طرح ها می تواند از مشکلاتی که در آینده برای شهر ایجاد شود، بکاهد.

ملایی خواستار این شد که مدیران مربوطه دولتی شورای بندرعباس را در کنار خود ببینند نه اینکه آن را رقیب و اهرمی برای جلوگیری از برنامه‌هایشان و در این راستا باید هدف مردم باشند.

رئیس شورای شهر بندرعباس تاکید کرد: باید طوری رفتار کرد که اعتماد لازم به شهرداری رقم بخورد و کارکنان شهرداری و اعضا شورا باید هدفشان خدمت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه تنها چند ماه از فعالیت شهردار جدید می‌گذرد، اضافه کرد: طبق تعاریف صورت گرفته در شورا، سال جدید را سال نمود برنامه‌ها قرار داده‌ایم و در صورت عدم تغییرات در حوزه‌های مدنظر تذکرات لازم را به شهردار خواهیم داد.

ملایی با بیان اینکه در سرمایه گذاری نیز نباید تنها منافع سرمایه گذار در نظر گرفته شود، گفت: نباید به هر قیمت پذیرای سرمایه‌گذار شد و در این فرآیند منظر و محیط زیست را فدای سرمایه‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ مهم‌ترین هدف و اولویت نظارت بر بودجه و هدایت آن طبق برنامه‌ریزی مدنظر و موجود است، افزود: مبحثمحله محوری و توسعه فرهنگ شهروندی را باید با تلاش بیشتر بخش‌هایی همانند سازمان فرهنگی و ورزشی که تاکنون نمود آن در فعالیت‌های فرهنگی بوده است، پیش ببریم.

ملایی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی یادآور شد: شورای شهر از نظر قانونی نمی‌تواند در عزل و نصب دخالتی در کار شهردار داشته باشد و اگر در روند کاری مسئولان نصب شده ضعفی دیده شد شورا خود را ملزم به تذکر و رسیدگی می‌داند.

رییس شورای شهر بندرعباس در ادامه گفت: در آینده بخش فرهنگی از بدنه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس جدا و بخش جدید یزیر عنوان بخش فرهنگی و اجتماعی تاسیس خواهد شد.

ملائی در رابطه با جمع آوری زباله از سطح شهر گفت: هم اکنون ۲۰ در صد از بودجه شهرداری به این امر اختصاص دارد و ۴۵ میلیارد تومان برای تنظیف شهر به پیمانکاران پرداختد می شود.

وی با اشاره به این موضوع که هزینه جمع آوری زباله به ازای هر شهروند بندرعباسی در روز ۵ هزار تومان است، افزود: شهرداری باید به سمتی حرکت کند که بهای خدمات ارائه شده اش را بتواند بگیرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز