خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر بندرعباس:

سازمان آتش نشانی، آموزش را به یک فرهنگ میان شهروندان تبدیل کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۸۰۰

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: این سازمان باید پیشگیری را به صورت آموزش در اولویت خود گذاشته و آن را به یک فرهنگ میان شهروندان تبدیل کنند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه جراره در آیین بزرگداشت روز آتش نشانی و خدمات ایمنی که در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه آتش نشانان از جان و مال هموطنان ما صیانت می‌کنند، نگاه مسؤولین ما به سازمان آتش نشانی باید نگاه ویژه ای باشد.

جراره خطاب به نمایندگان مجلس گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری بندرعباس خدماتی گسترده‌تر از حیطه وظایف خود انجام می‌دهد و با توجه به امکاناتی که متأسفانه شاید استان هرمزگان در شهرستان‌های همجوار خود ندارد و با توجه به ارائه خدمات به شهرهای دیگر، این تقاضا را داریم برای تجهیز و نوسازی ماشین آلات و ناوگان آتش نشانی، یاریگر شهرداری باشند.

وی ادامه داد: صیانت از سلامت کارکنان آتش نشانی، سرمایه گذاری است و جز وظایف ذاتی اعضای شورا و شهردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در دوره ششم شورای شهر با توجه به نگاه ویژه به مجموعه آتش نشانی شورای شهر، حتی جابه جایی بودجه در مواردی که مربوط به سازمان آتش نشانی است را ممنوع کردیم. این اجازه را برای جابه جایی بودجه نداده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تجهیزات و لوازمی که مورد نیاز کارکنان آتش نشانی است، شهردار این موضوع را موردتوجه قرار دهند، اضافه کرد: این سازمان باید پیشگیری را به صورت آموزش در اولویت خود گذاشته و آن را به یک فرهنگ میان شهروندان تبدیل کنند.

جراره با بیان اینکه سازمان آتش نشانی از فرصت شروع مدارس استفاده کند و آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها را جزو اولویت خود قرار دهد، افزود: قطعاً بسیاری از حوادث و موضوعات قابل پیشگیری است اما اگر زمانی هم اتفاقی افتاد پرسنل ما باید تجهیز و امکانات لازم را داشته باشد. حضور پرسنل مجرب ما سبب امنیت خاطر برای شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: فراهم کردن شرایط مناسب و امکانات تفریحی ورزشی برای آتش نشانان و خانواده آنها همچنین بیمه تکمیلی، حق و حقوق بعد از بازنشستگی با توجه به سختی کار آتش نشانان، از دغدغه‌های این عزیزان است که نیاز است شهردار، توجه خاصی به این مورد داشته باشند.

وی با بیان اینکه پرسنل آتش نشانی جان خودشان را به خطر می‌اندازند و از جان و مال شهروندان دفاع می‌کنند، اظهار کرد: شورای شهر بندرعباس آمادگی بررسی و موافقت هر طرح و برنامه‌ای که به آتش نشانان کمک کند را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز