خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری هرمزگان:

روزانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال سوخت از هرمزگان قاچاق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۴۷۸

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: قاچاق سوخت در این استان به بحران تبدیل شده و روزانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال سوخت از هرمزگان قاچاق می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مجتبی قهرمانی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته برخی افراد اینگونه القاء می‌کردند که معیشت مردم از این طریق تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون و با ظاهر شدن آثار مخرب قاچاق سوخت این نگرش تضعیف شده و مردم هم مطالبه گر برخورد و جلوگیری از این نوع قاچاق هستند.

قهرمانی اضافه کرد: اکنون دولت و استاندار هرمزگان برای مقابله با این پدیده پای کار هستند و پیشگیری، مقابله و سیاستگذاری برای موفقیت در این زمینه باید به صورت همزمان وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: یکی از آثار مخرب قاچاق سوخت مالی است و از بین رفتن افراد در تصادف با خودروهای سوخت بر اثر دیگر این پدیده است و اخیراً تصادف‌ها و سوختن افراد در تصادف با این خودروها را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد:‌ ۴۳ نفر در تصادف با این خودروها از بین رفتند و آسیب مهم‌تر این پدیده ایجاد تضاد و فاصله طبقاتی است به گونه‌ای که در یک روستا فردی که در زمینه قاچاق سوخت فعالیت می‌کند میلیاردر شده و فرد دیگری که وارد عرصه قاچاق سوخت نشده در همان شرایط مانده است.

قهرمانی عنوان کرد: همچنین نوجوانان و جوانان به جای اینکه به تحصیل بپردازند و به فکر آینده خود باشند وارد این عرصه شده‌اند درحالی که هرمزگان در آینده به نیروهای ماهر و متخصص نیاز دارد.

بنا به گفته رییس کل دادگستری هرمزگان، اگر این روند ادامه یابد ظرف چهار تا پنج سال آینده در استان نیروی متخصصی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: حجم کار به اندازه‌ای است که با همه اقدام‌های انجام شده نمی‌توانیم به خود نمره قبولی بدهیم و معتقدیم علاوه بر برخورد بایستی پیشگیری و سیاستگذاری هم همزمان انجام شود.

قهرمانی اضافه کرد: می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و این افراد را در حوزه بانکرینگ سوخت بکار گرفت و به جای اینکه درآمد در جیب ۴۰ تا ۵۰ نفر سر شبکه برود منفعت آن به همه مردم برسد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: برای این کار پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر سوخت یارانه ای گازوییل، این سوخت به قیمت آزاد هم در استان عرضه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز