خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان:

تداوم اجرای طرح آب رایگان برای کم مصرف ها و افزایش تعرفه برای پرمصرف ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۹۸۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: طرح آب رایگان برای مشترکان کم مصرف و افزایش پلکانی تعرفه آب بها برای پرمصرف ها که از بیست و پنجم اسفندماه سال ۱۴۰۰ اجرایی شده، در سالجاری همچنان این روند تداوم می یابد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالحمید حمزه پور عنوان کرد: الگوی مصرف آب برای مشترکان خانگی همانند سال های گذشته ۱۶ مترمکعب در ماه تعیین شده است که تعرفه آب بها برای مصرف بالاتر این میزان، به‌صورت پلکانی (نسبت به مازاد) محاسبه می‌شود.

 وی بیان کرد: مشترکان خانگی که الگوی مصرف ماهانه ۱۶ متر مکعب را رعایت کنند، مشمول هیچ گونه افزایش نرخ آب مصرفی بر روی قبض خود نمی شوند. 

مدیرعامل آبفای هرمزگان با توجه به اینکه تعرفه آب مشترکان خانگی با مصرف مازاد بر الگو به صورت پلکانی محاسبه و دریافت می شود، از مشترکان خواست تا با توجه به بالا بودن هزینه تمام شده تامین آب، در مصرف آن صرفه‌جویی کنند.

حمزه پور با بیان اینکه ۳۳ درصد از مشترکان آب هرمزگان تا ۲ برابر الگو، آب مصرف می‌کنند، گفت: هشت درصد از مشترکان آب خانگی بیش از ۲ برابر الگوی تعیین شده آب مصرف می‌کنند و جزو مشترکان پرمصرف محسوب می‌شوند.

وی در ادامه تعداد مشترکان آب هرمزگان را ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۴۴۳ هزار و ۹۴۶ مشترک خانگی و مابقی صنعتی، تجاری و سایر کاربری‌ها است.

حمزه پور میزان مصرف آب آشامیدنی سالانه استان برای مصرف خانگی را ۹۵ میلیون و ۹۶۷ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۵۹ درصد مشترکان آب استان، کم مصرف و تا الگوی تعیین شده هستند.

مدیرعامل آبفا هرمزگان در پایان افزود: در حال حاضر تعداد انشعابات آب استان ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ فقره است و در بخش فاضلاب نیز ۸۷ هزار و ۲۷۲ فقره انشعاب داریم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز