خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت کیمیاگران تغذیه:

از محصولات نهایی صادراتی بدون رطوبت هم عوارض آب مجازی می‌گیرند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۱۰۵

مدیرعامل شرکت کیمیاگران تغذیه در مورد اخذ نیم درصد عوارض آب مجازی از صادرات آبزیان به مانند سایر محصولات کشاورزی گفت: مواد اولیه که خریداری می‌شود، عمدتا درصد رطوبت آن بالاتر از خوراکی هست که به فروش می‌رسد، برای مثال سویایی که تهیه می‌شود رطوبت 13 تا 15 درصد دارد.

دبیر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه عمده مواد اولیه شرکت کیمیاگران تغذیه میزان رطوبت بالایی دارد؛ اما این رطوبت درانتهای خوراک نهایی زیر 10 درصد است گفت: وقتی در موانع صادراتی اعلام شده که باید نیم درصد آب مجازی برای صادرات آبزیان پرداخت شود، مسئله این است که وقتی آبی از کشور خارج نمی‌شود چرا باید بخواهیم درصدی عوارض برای آن پرداخت کنیم!؟ این موضوع تنها برای محصولاتی از جمله هندوانه و صیفی‌جات صدق می‌کند.

رضایی معتقد است: دریافت نیم درصد عوارض از محصولات کشاورزی صادراتی به ویژه در محصولات کم‌آب بر باعث افزایش قیمت محصول نهایی می‌شود، در حالی که آبزیان بدون آب که اصلا قدرت حیات نخواهند داشت! پس صادرکنندگان درخواست دارند که این مساله توسط مسئولین برای بودجه سال 1402 حتما بازنگری و اصلاح شود.

دبیر رضایی درباره پیامدهای سیاست‌های خرده مالکی در شیلات بیان کرد: مجموعه‌های کوچکتر باید بصورت گروهی و تعاونی تجمیع شوند و فعالیت خود را تداوم بخشند تا نرخ تمام شده کاهش یابد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز