خبرگزاری کار ایران

با همکاری شرکت‌های نفیس کوثر دریا و نان رضوی محقق شد:

تولید نان اشترودل با مغز ماهی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۶۲۷

شرکت نفیس کوثر دریا از تولید سوسیس و کالباس ماهی خبرداد و گفت: شرکت نفیس کوثر دریا تنها تولید کننده سوریمی یا همان گوشت پالایش شده ماهی در کشور است.

 

مسعود نخجوانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: فرایند تولید این محصول پیچیده بوده و با تمام امکانات و تجهیزات صنعتی و بدون دخالت دست انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام محصولات شرکت نفیس کوثر دریا با ماهی تازه و سالم تولید می‌شود، افزود: تمامی محصولات این شرکت از خواص ماهی برخوردار بوده و به دور از بوی نامطبوع ماهی است و به هیچ عنوان پوست و استخوان ندارد.

وی ادامه داد:‌ سوسیس و کالباس ماهی، بدون کوچکترین بوی نامطبوع تهیه شده و برای کودکان که طعم ماهی برایشان خوشایند نیست، گزینه مناسبی است، چرا که در این سن مکمل غذایی و کامل بودن غذای کودک برای حفظ سلامت و رشد و نمو آنها حائزاهمیت است.

مدیرعامل شرکت نفیس کوثر دریا در خصوص تولید سوریمی گفت: سوریمی می‌تواند پایه غذایی تمام خورشت‌ها و غذاهای سنتی خانواده باشد و همچنین به دلیل داشتن کلسیم، سدیم، امگا3 و.. می تواند در صنایع غذایی به عنوان مکمل استفاده شود.

وی ادامه داد: در ایران تنها تا مرحله تحقیقاتی و آزمایشگاهی روی سوریمی کارشده؛ اما شرکت نفیس کوثر در بخش R&D ، سالها روی این زمینه تحقیق و فعالیت کرده است که خوشبختانه امروز توانسته سوریمی را به تولید انبوه برساند.

مدیرعامل شرکت نفیس کوثر دریا از همکاری و مشارکت با مجموعه نان رضوی خبر داد وعنوان کرد: این شرکت به عنوان نخستین شرکتی است که تاییدیه اخذ کرده توانسته اشترودل با مغزماهی تولید کند.

نخجوانی در مورد سایر محصولات این شرکت گفت: محصولاتی از قبیل پیتزا، فلافل و کتلت تولید می‌شود که تمامی تولیدات با نظرسنجی مردمی و طبق ذائقه ایرانی تهیه شده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای فرآورده‌های گوشت قرمز و گوشت مرغ باشد.

وی در مورد مکانیزاسیون خط تولید گفت: دستگاه‌های این شرکت از کشور کره جنوبی وارد ایران شده است.

نخجوانی اظهار کرد: شعار مجموعه نفیس کوثر دریا، سلامت محور است، به همین دلیل تمام تلاشمان را کرده ایم تا محصولی را تولید کنیم که منافع ملی در آن حائز اهمیت باشد و در این راه هزینه‌های بسیاری صرف شد که می توان به آزمون و خطا برای تولید محصولات متناسب با سلیقه و ذائقه ایرانی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: مجموعه نفیس کوثر دریا آمادگی همکاری با دیگر شرکتهای تولید مواد غذایی را دارد. زیرا سوریمی در انواع مواد خوراکی از قبیل رب، ماکارونی، بیسکوییت و... قابل استفاده است.

وی افزود: کیفیت ماهی‌های مورد استفاده در محصولات بصورت کاملا خالص بوده، به طوری که تمام ضایعات ماهی از قبیل سر، ‌دم، شکم، استخوان و... گرفته می شود و گوشت خالص بدون هیچگونه فضولاتی استفاده می‌شود.

نخجوانی گفت: تاکنون با مجموعه‌های دارویی همکاری نداشته‌ایم. با توجه به اینکه این محصول قابلیت استفاده در علم پزشکی را دارد و می‌تواند در کپسول‌های مکمل و ... استفاده شود، ‌این شرکت آمادگی خود را در خصوص همکاری با شرکت‌های پزشکی اعلام می‌کند.

نخجوانی در خصوص پیامدهای منفی سیاست‌های خرده مالکی در شیلات گفت: شرایط اقتصادی کشور بصورتی است که اگر هرکسی بتواند به اقتصاد و تولید کشور بصورت انفرادی و یا خرده مالکی کمکی کند، باید حمایت و تشویق شود. دولت هم قطعا تلاش خود را در این زمینه خواهد کرد. اما در این بین قوانین و مقررات دست و پاگیری وجود دارد. در حالی که وسعت کار شیلات به اندازه ای هست که هر تولید کننده ای بتواند نتیجه مطلوبی به دست بیاورد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز