خبرگزاری کار ایران

علی محمودیان مطرح کرد:

راه اندازی رشته دانشگاهی مهندسی سوخت‌های جایگزین و برگزاری دوره‌های آزاد

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۸۸۲

با همکاری اتحادیه سوخت‌های جایگزین و دانشگاه‌ آزاد رشته تحصیلی مهندسی سوخت‌های جایگزین به عنوان یک رشته دانشگاهی به رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اضافه خواهد شد.

علی محمودیان، رییس اتحادیه سوخت های جایگزین و خدمات وابسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به لزوم توجه به دانش و فناوری روز در صنعت سوخت گفت: بعد از برگزاری چندین جلسه و امضای تفاهم‌نامه با مدیران دانشگاه فنی و مهندسی آزاد تهران واحد غرب مقرر شد رشته تحصیلی مهندسی سوخت‌های جایگزین در دانشگاه آزاد به عنوان سرفصل یک رشته تحصیلی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: امروز اقتصاد انرژی در دنیا بسیار مهم است و رشته‌های تحصیلی دانشگاهی باعث می‌شود تا هزینه‌های بهره برداری و توسعه انرژی کاهش پیدا کند و همزمان کارشناسان و نخبگان فوق‌العاده‌ای تربیت شوند.

وی با اشاره به ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور گفت: این قانون از سال 93 ابلاغ شده است اما متاسفانه اجرای آن با کیفیت و کمیت لازم محقق نشده در حالی بر اساس این قانون به دولت و موسسات دولتی و خصوصی این اختیار داده شده است که تا سقف یکصد میلیارد دلار به صورت ارزی و 500 هزار میلیارد به صورت ریالی هر سال هزینه برای ارتقای بهره‌وری در بخش انرژی صرف کنند.

وی ادامه داد: اگر افراد دوره‌های لازم را بگذرانند و تخصص‌های لازم را بگیرند می‌توانند باعث ارتقای بهره‌وری بشوند.

وی با اشاره به سرفصل دوم تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد گفت:‌ همیشه سازمان‌هایی ارتقا و رشد پیدا می‌کنند که به عنوان سازمان‌های یاد گیرنده شناخته شده باشند (راز بقای یک کسب و کار یادگیری پیوسته است) یعنی سازمان‌هایی که همواره در حین اجرای فرآیند هر روز حوزه‌های جدیدی را کشف می‌کنند و به دنبال ارتقای خود هستند.

وی ادامه داد: کسانی که از این رشته‌های دانشگاهی فارغ‌التحصیل می‌شوند به هیچ عنوان بیکار نمی‌مانند و سریع جذب مراکز مورد نیاز می‌شوند.

وی ادامه داد: با همکاری دانشگاه فنی و مهندسی و با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی قصد داریم تا کلاس‌هایی را به صورت آنلاین و همچنین با استفاده از فیلم برگزار کنیم و کسانی که از این دوره‌ها فارغ التحصیل می‌شوند گواهینامه‌های فنی صادر می‌شود و این افراد به عنوان افراد متخصص در بحث سوخت‌های جایگزین ال پی جی و سی ان جی شناخته شوند و در مراکزی که کار می‌کنند باعث می‌شود تا امتیاز آن مرکز افزایش پیدا کند و در رسته های تخصصی داشتن گواهی فنی برای دریافت پروانه کسب الزامی است.

وی ادامه داد: گذراندن این دوره‌ها تقریبا برای همه کسانی که در مراکز خدمات فنی اتحادیه‌های سوخت کار می‌کنند یک الزام است.

وی ادامه داد: به زودی جزئیات برگزاری رشته دانشگاهی مهندسی سوخت‌های جایگزین و همچنین دوره‌های آموزشی آزاد همراه با نحوه ثبت نام با صدور اطلاعیه‌ای اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز