خبرگزاری کار ایران

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران عنوان کرد:

53 نفر اشتغال مستقیم به ازای مصرف هر لیتر بر ثانیه آب در شهرک های صنعتی / سهم آب در صنعت تنها 2 درصد

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۳۲۸

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: سهم آب تامین شده بخش صنعت در ایجاد ارزش افزوده و اشتغال نسبت به سایر بخش ها بالاتر است به نحوی که به ازای هر لیتر بر ثانیه آب تامین شده در شهرک ها و نواحی صنعتی 53 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فتحعلی محمد‌زاده در نشست خبری رویداد ملی سازگاری با کم آبی که در ساختمان وزارت نیرو برگزار شد با تاکید بر اینکه از میزان حدود دو درصد سهم آب صنعت در ایران تنها حدود یک درصد آن به واحدها و کارخانه های صنعتی و صنایع معدنی تعلق می گیرد اظهار داشت: مابقی آب مصرفی در نیروگاه‌های تولید برق ، صنایع دام و طیور، اصناف تولید ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ها مصرف می شود.

وی ادامه داد: سازگاری با کم آبی نوعی مدیریت تطبیقی است و نشانه ای از هوشمندی و ضرورت دوام و بقای توسعه ای به شمار می رود.

محمدزاده با بیان اینکه وزارت صمت با درک این موضوع و به منظور تامین نیازهای جامعه رویکردی جدیدی در پیش گرفته است افزود: این رویکرد برای توسعه مناسب با ظرفیت های طبیعی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی مد نظر قرار گرفته است .

وی اضافه کرد: در این راستا محور اهم اقدامات و برنامه های اجرایی وزارت صمت برای مدیریت مصرف آب در بخش صنعت شامل؛ توسعه سیستم های تصفیه فاضلاب و استفاده از سیستم های بازچرخانی ، استفاده از پساب ها و آب های نامتعارف و فاضلاب مناطق شهری، انتقال و استقرار صنایع آب در مناطق ساحلی، استقرار صنایع در استان‌های دارای پتانسیل برای استفاده از آب های مرزی، استفاده از فناوری ها و دستگاه و تجهیزات کم مصرف جهت تولید محصول ، توسعه ممیزی و بهینه سازی مصرف آب در صنعت ،  بازسازی و نوسازی ماشین آلات و فرآیند ها و فناوری های واحدهای پرمصرف ، جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه‌های انتقال توزیع و مخازن و انشعابات آب صنعتی و جلوگیری از مصارف غیر مجاز آب  است.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده از گونه‌های گیاهی کم آب  بر و مقاوم و خشکی برای ایجاد فضای سبز در واحدهای شهرک های صنعتی ، پیگیری اجرای روش های جدید تامین منابع آبی نظیر جمع آوری و استفاده از آب آن در مناطق مستعد ، انتقال آب از دریای خزر و خلیج فارس برای صنایع توجیه پذیر و آب بر  و تدوین و بازنگری استاندارد و معیار مصرف آب و آب بر و پر مصرف از دیگر برنامه های اجرای وزارت صمت برای مدیریت مصرف آب در بخش صنعت است.

وی با اشاره به برنامه وزارت صمت برای تامین نیاز  آب شرب و کشاورزی در شهرک های صنعتی گفت: تولید و عرضه مصرف پربازده و کم مصرف مرتبط با زنجیره آب ، مانند انواع شیرآلات ، سردوش های حمام، دستشویی و فلش دان و ... برای مصرف بخش خانگی به منظور کاهش مصرف آب ، تولید و عرضه تجهیزات کم مصرف بخش کشاورزی مانند آبیاری قطره ای و تجهیزات گلخانه ای ، اکتشاف منابع آبی در سطح کشور نظیر آب‌های آهکی و بکارگیری تجهیزات نوین از آب شرب ،  از منابع آبی که نیاز به تصفیه دارند.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران درباره پنل های تخصصی که در ارتباط با رویداد ملی سازگاری با کم آبی برگزار می شود گفت: بخش صنعت در روز اول رویداد سازگاری با کم آبی پس از تبیین مجدد مفاهیم و مبانی مصرف کم آبی و بیان چالش های و مسایل تامین آب بخش صنعت پنل تخصصی را در قالب ارائه برنامه ها و اقدامات عملی واحدهای صنعتی و معدنی غیر دولتی نمونه بخش صنعت و معدن در سازگاری با کم آبی برگزار خواهد کرد که هدف آن معرفی راهکارهای عملیاتی و کاربردی و تبادل تجاربات بین بخش صنعت در جهت سازگاری با کم آبی است .

محمدزاده در پایان سخنان خود گفت: به گونه ای برنامه ریزی شده است که تعدادی از واحدهای صنعتی و صنایع معدنی بزرگ منتخب و تعداد زیادی از واحدهای صنعتی و کوچک و متوسط بتواند در این پنل حضور داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز