خبرگزاری کار ایران

برای توسعه شبکه فاضلاب شهری

امضای تفاهمنامه همکاری آبفای جنوب غربی استان تهران با بانک مهر ایران/ امکان تصفیه یک میلیارد متر مکعب پساب فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۹۴۱

برای توسعه شبکه فاضلاب شهری در محدوده زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران، تفاهم‌نامه همکاری آبفای جنوب غربی استان تهران با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امضا شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس این تفاهم‌نامه متقاضیانی که از سوی شرکت آبفای جنوب غربی استان تهران به بانک مهر ایران معرفی می‌شوند برای تامین هزینه‌های مربوط به خرید انشعاب فاضلاب می‌توانند تا سقف 200 میلیون ریال و با کارمزد چهاردرصد از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مهر ایران استفاده کنند.

مدیرعامل آبفای استان تهران در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: نرخ اجرای شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان تهران نسبت به کل کشور پایین‌تر است؛ این نرخ در شهر تهران نزدیک به 75 درصد و در استان تهران متاسفانه ۱۲ درصد است.

محمدرضا بختیاری با بیان این‌که به دستور وزارت نیرو نرخ اجرای شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران باید افزایش یابد، گفت: تحقق این امر با اعتبارات اندک کنونی امکان‌پذیر نبود، بنابراین در استان تهران و به‌ویژه در جنوب غرب استان چون وضعیت مالی مناسبی حاکم نیست به دنبال مدل مالی بودیم که بتوانیم شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را گسترش دهیم که با مذاکرات طولانی که با بانک مهر ایران داشتیم این تفاهم‌نامه به نتیجه رسید.

بختیاری با اشاره به این‌که این تفاهم‌نامه نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرموده بودند، گفت: نگاه خدمت‌رسانی به مردم و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه سرلوحه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است و با این تفاهم‌نامه علاوه بر این‌که محدوده آبفای جنوب غربی استان تهران به لحاظ زیست‌محیطی بهبود پیدا می‌کند، شاهد افزایش سطح زندگی مردم که از اولویت‌های نظام است، خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: میزان مصرف آب شهری و روستایی استان تهران حدود یک‌و‌نیم میلیارد متر مکعب  است که اگر چرخه تولید پساب آن راه بیفتد یک میلیارد تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب پساب تولید می‌شود.

بختیاری با بیان این‌که حدود 70 درصد از آب خام چاه‌ها و سدها که مصرف می‌شود، به پساب بدل می‌شود، گفت: باید نگاه ویژه‌ای به پساب داشته باشیم به‌ویژه از آنجا که کشور ما دارای اقلیم خشک و نیمه‌خشک است می‌توان پساب را جایگزین چاه‌های کشاورزی و در حوزه صنعت نیز از آن استفاده کرد.

بختیاری افزود: مبلغی که از سوی بانک اعطا می‌شود حدود 50درصد از هزینه‌های اجرای شبکه فاضلاب را پوشش می‌دهد و به طورکلی 50 درصد از هزینه‌های اجرای شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب را خود آب و فاضلاب استان تهران تقبل می‌کند و ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم برای اجرای پروژه‌های شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان تهران اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز