خبرگزاری کار ایران

دهداری نژاد:

تقویت شرکت‌های دانش بنیان و تولید کنندگان داخلی در دستور کار شرکت پتروشیمی غدیر قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۴۶۹

مهندس دهداری نژاد، رئیس بهره برداری شرکت پتروشیمی غدیر در مصاحبه‌ای، فعالیت‌های واحد خود را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی غدیر ، متن این گفت‌وگو به شرح زیر است:

به عنوان اولین سوال کمی از سوابق شغلی خود گفته و بفرمایید درچه سالی به استخدام شرکت پتروشیمی غدیر و در کدام واحد مشغول به کار شدید ؟

 قبل از استخدام در پتروشیمی غدیر در سازمانهای دیگری مشغول بوده ام که مهمترین آن ، شرکت مخابرات استان خوزستان می باشد که در سال 1377 با عنوان کارشناس طراحی مراکز تلفنی استخدام شده و تا تا سال 1379 در آنجا مشغول بکار بوده ام. بعد از آن از سال 1379 تا 1384 به سمت رییس بهره برداری واحد Ut  در شرکت توسعه نیشکر استان خوزستان استخدام شدم. سپس در سال 1384 پس از استخدام در پتروشیمی غدیر بمدت بیش از 10 سال بعنوان رییس خدمات فنی و پس از آن در سمت مدیر مجتمع  مشغول شدم   و بعد از آن بمدت یکسال بعنوان مدیر مجتمع آبادان مأمور شدم  و در نهایت بعنوان رئیس بهره برداری پتروشیمی غدیر منتصب گردیده و تاکنون در حال انجام وظیفه در این سمت می باشم.

برنامه های واحد بهره برداری از ابتدای سال تا کنون:

برنامه تولید و تعمیرات از قبل تهیه شده، این برنامه قبل از شروع هر سال تهیه و سهامداران و بهره برداران موظف به تولید فصلی برنامه بر اساس برنامه تدوین شده می باشند.

آیا پروژه توسعه ای در شرکت بر اساس برنامه تدوین شده مسیر خود را طی نموده است؟

بله، یکی طرح احداث کلر آلکالی است که اجرای قرارداد با شرکت طرح صنعت و پالایش در خصوص امکان سنجی فنی و اقتصادی این طرح به آن شرکت ابلاغ شده و کل زمان قرارداد که بمدت سه ماه بوده و در حال اجرا می باشد، و طرح دیگر، طرح بهسازی کولینگ در مجتمع بوده که شرکت های مختلف و توانمند در حال بازدید و ارائه پروپزال می باشند.

دستاوردها و موفقیت هایی که تا کنون در حوزه تولید داشته اید.

در سال 99 علیرغم وجود تحریم ها و کمبود خوراک دریافتی از پتروشیمی اروند توانستیم به همت سایر مدیران و همکاران تولید بالاتر از ظرفیت اسمی را ثبت کنیم.

در سال جدید برای تحقق شعار سال و توسعه تولید چه برنامه هایی دارید؟

با توجه به شعار سال که سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی می باشد، مهمترین هدف پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان بوده که در زمینه های مختلف  از جمله تبدیل waste liquid واحد VCM که یکی از معضلات زیست محیطی بود توانمند باشند اخیرأ یک شرکت دانش بنیان جهت ساخت یک pilot و تبدیل آن به یک ماده خمیری قابل استفاده در قیر آسفالت و یا سایر کاربردهای دیگر در شرف عقد قرارداد با پتروشیمی غدیر می باشد.

برای رسیدن به برنامه های مورد نظر و تولید چه موانعی دارید؟

بیشتر بحث خوراک دریافتی از پتروشیمی اروند بوده که به دلیل اشکالات موجود در سیستم کلر آلکالی امکان دریافت کلر با ظرفیت اسمی را نداشته که در حال رفع اشکال آن سیستم می باشند.

چه استراتژی و راهکارهایی برای رفع موانع در نظر گرفته اید؟

تقویت شرکت های دانش بنیان ، شرکت های تولید کننده داخل و پشتیبانی علمی جهت بومی سازی تجهیزات و خدمات ارائه شده توسط آن شرکت ها خصوصأ در جهت ساخت قطعات و ساخت مواد شیمیایی.

با توجه به تحریم های ظالمانه علیه کشور برای تأمین نیازهای کشور تا به حال چه اندازه موفق بوده اید؟

استفاده از مهندسی معکوس تجهیزات و همچنین ساخت مواد شیمیایی و تست عملیاتی آنها مانند EHP  و short stop که پس از نهایی شدن ساخت توسط شرکت های زیر مجموعه مهرتاش سپاهان در راکتورهای پتروشیمی های  اروند و غدیر تست عملیاتی گردید و پس از تأیید، انبوه سازی شده و در حال حاضر تنها منبع تولید آن در ایران بوده و در هر در پتروشیمی های اروند، غدیر و آبادان به صورت انبوه مصرف می باشد.

با تشکر از شما در پایان، اگر مطلب و یا سخن خاصی با همکاران دارید بفرمایید.

در پایان لازم می دانم که از زحمات همه همکاران گرامی تشکر و قدردانی نمایم و امیدوارم به لطف پروردگار متعال و همدلی ، همفکری و پشتکار همکاران زحمتکش این مجموعه و راهبری دلسوزانه مدیرعامل محترم شرکت جناب آقای مهندس شمس و سایر مدیران در راستای  دستیابی به اهداف تعیین شده، توسعه پایدار و بهبود مستمر مجموعه قدم برداشته و شاهد موفقیت های روزافزون شرکت پتروشیمی غدیر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز