خبرگزاری کار ایران

در نشست جشن خانه موسیقی مطرح شد:

دولت احمدی نژاد با اهالی موسیقی تعامل نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۵۸

در سال‌های گذشته به خصوص در دولت دهم مشکلات زیادی برای اهالی موسیقی و خانه موسیقی پیش آمد و کمترین حمایت‌ها از موسیقی و خانه موسیقی شکل گرفت.

ایلنا: نشست رسانه‌ای چهاردهمین جشن خانه موسیقی ایران باحضور مدیرعامل این خانه و نمایندگان رسانه‌های جمعی در محل خانه موسیقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی) با اشاره به روند برگزاری جشن‌های سالانه خانه موسیقی گفت: امسال در ۲۲ مهرماه همزمان با تولد ابونصر فارابی موسیقیدان و چهاردهمین سالروز تأسیس خانه موسیقی چهاردهمین جشن این خانه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد امسال ما بحثموسیقی و دولت تدبیر و امید است و در این جشن نگاهی به برنامه‌های آینده خواهیم داشت و برنامه‌های گذشته را نیز نقد و بررسی می‌کنیم. همچنین در این جشن پیرامون نحوه تعامل اهالی خانه موسیقی و دولت صحبت‌هایی می‌شود.

وی با اشاره به بخش رقابتی جشن موسیقی گفت: جشن امسال در دو بخش موسیقی سنتی و ارکسترال برگزار می‌شود. همچنین در بخش اجراهای زنده موسیقی نواحی مختلف توسط گروهی از موسیقیدانان در کنار یکدیگر اجرا می‌شود. رقص‌های آیینی همچون رقص چوب نیز از دیگر برنامه‌های جشن امسال است.

وی ادامه داد: گروه ارکستر سازهای بادی تهران قطعه‌ای را اجرا می‌کند همچنین کیوان ساکت نیز قطعه‌ای را جداگانه اجرا می‌کند.

وحید تاج خواننده جوان نیز که در جشن گذشته منتخب شده بود برنامه‌ای را اجرا می‌کند.

وی از برگزاری بخش تقدیر‌ها در جشن امسال خبر داد و افزود: امسال از ۹ نفر از خانم‌ها و همچنین از آقایان هنرمند در رشته‌هایی مانند خوانندگی، صدابرداری، نوازندگی، سازنده ساز تقدیر می‌شود.

همچنین در بخش نواحی نیز از شش موسیقیدان پیشکسوت تقدیر می‌شود. در کنار این تقدیر‌ها نمایشگاه عکس موسیقی و اتفاقات موسیقی از ۱۸ الی ۲۱ مهر در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

نوربخش ادامه داد: ما هر سال در دو بخش بهترین آلبوم و بهترین کتاب جوایزی اهدا می‌کردیم که از دو سال قبل قرار شد این بخش‌ها هر کدام به صورت دوسالانه برگزار شود و امسال آلبوم بر‌تر معرفی می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اجرای برنامه موسیقی نواحی در این جشن موازی کاری با جشن‌های دیگر نیز گفت: باید به هنرمندان موسیقی نواحی توجه بیشتری کرد ما ضمن تقدیر تلاش داریم تا آثار هنرمندان موسیقی نواحی را ضبط کنیم و به صورت آلبوم منتشر کنیم.

وی با اشاره به اسامی داوران در جشن امسال گفت: در بخش موسیقی سنتی هوشنگ ظریف فریدون شهبازیان، عباس خوشدل، شهرام ناظری، حسین علیزاده و در بخش موسیقی ارکسترال تقی ضرابی، هوشنگ کامکار، فردین خلعتبری و امیرمهیار تفرشی آثار را داوری می‌کند. تاکنون ۷۰ اثر در بخش سنتی و ۱۳۰ اثر به بخش ارکسترال رسیده که بخش داوری بر اساس این آثار صورت می‌گیرد.

نوربخش ادامه داد: آثار رسیده به دنبال انتشار فراخوان در سایت‌ها و روزنامه‌ها به دست خانه موسیقی رسیده است.

نوربخش با اشاره به اینکه باید به پیشکسوتان موسیقی توجه بیشتری شود، گفت: ما هر تلاشی که توانستیم در خانه موسیقی انجام دادیم. اما معتقدم کار زیادی برای اهالی موسیقی نکردم هر چند با توجه به امکانات فعالیت‌های خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به خصوص در دولت دهم مشکلات زیادی برای اهالی موسیقی و خانه موسیقی پیش آمد و کمترین حمایت‌ها از موسیقی و خانه موسیقی شکل گرفت.

نوربخش افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ما به دنبال آن هستیم که این کمک‌ها را امسال بیشتر کنیم و سعی داریم یک همگرایی و تشکیک مساعی صورت گیرد و حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد. امیدوارم برخلاف سال‌های قبل که تعامل دولت با اهالی موسیقی زیاد نبود امسال این تعامل بیشتر شود و سال شکوفایی موسیقی باشد.

وی ادامه داد: ما از‌‌ همان ابتدای روی کار آمدن علی جنتی به عنوان وزیر ارشاد خواسته‌های خود را به صورت مکتوب به وی و رئیس جمهور اعلام کردیم و حتی در‌‌ همان جلسه دیدار هنرمندان در تالار وحدت نیز خواسته‌های خود را بیان کردیم. قرار شده است علی جنتی دیدارهایی را با صنوف مختلف داشته باشد که همچنین در حال هماهنگی هستیم که به دیدار وی برویم.

نوربخش درباره حضور اهالی موسیقی پاپ در خانه موسیقی گفت: توجه به موسیقی پاپ نیز جزو برنامه‌های ماست هر چند شاید در ۱۰ سال گذشته و در زمان تأسیس خانه موسیقی بعضی رفتار‌ها باعثناراحتی اهالی موسیقی پاپ شده باشد اما به هیچ عنوان با موسیقی پاپ مشکل نداریم و خیلی از اعضای موسیقی پاپ عضو ما هستند.

وی ادامه داد: امسال اگر در بخش‌هایی جشن خانه موسیقی اثری از موسیقی پاپ نیست به دلیل آن است که شاید اثری که مورد تأیید باشد به دست ما نرسیده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز