خبرگزاری کار ایران

تقدیر از فرهاد فخرالدینی و سیمین غانم در جشن موسیقی ما؛

همایون شجریان، کارن همایون‌فر و رضا تاجبخش؛ تندیس‌ها را دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۱۰۵

اثر همایون شجریان و طهمورثپورناظری به‌عنوان بهترین آلبوم؛ کارن همایون‌فر به‌عنوان بهترین تک آهنگ و رضا تاجبخش به‌عنوان بهترین تنطیم‌کننده موسیقی در جشن سالانه موسیقی ما شدند.

دومین دوره جشن سالانه موسیقی ما با حضور جمع پرشماری از اهالی موسیقی که از سبک‌های گوناگون گردهم آمده بودند، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این مراسم که دوشنبه شب(۳۱ شهریور) در تالار وحدت برگزار شد؛ از دو شخصیت بزرگ هنری تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در ابتدای مراسم؛ مستند کوتاهی از فرهاد فخرالدینی نمایش داده شد. سپس عبدلوهاب شهیدی که این مراسم با تولد ۹۳ سالگی او همزمان بود، هوشنگ ظریف و کاظمی(مشاور اقتصادی وزیر ارشاد) برای تقدیر از فخرالدینی روی سن آمدند.

فخرالدینی هنگام تقدیر از خود گفت: ممنون کسانی هستم که مرا اینجا رساندند، اگر امرزو چیزی هستم. به یاد پدرم می‌افتم که با تمام مشکلات زندگی فکر و ذکرش؛ تربیت ما بود و سعی می‌کرد راه درست زندگی کردن را به ما یاد دهد.

وی ادامه داد: از خانواده هنر دوستم تشکر می‌کنم و یاد اساتید بزرگوارم را گرامی می‌دارم و تشکر می‌کنم از همه عزیزانی که این شب باشکوه را تدارک دیدند.

همچنین در این مراسم؛ از سیمین غانم تقدیر و قدردانی به عمل آمد و مستند کوتاهی از زندگی وی پخش شد. در زمان تقدیر از این هنرمند؛ حاضران در سالن؛ آهنگ خاطره‌انگیز «گل گلدون من» را یکصدا خواندند.

به درخواست افراد حاضر در سالن که می‌خواستند صدای سیمین غانم را بشنوند، مجری برنامه قول داد در صورت امکان آهنگ «گل گلدون من» با همخوانی سیمین غانم و امید حاجیلی پخش شود که مورد موافقت قرار نگرفت.

در ادامه؛ مراسم تقدیر از بزرگان موسیقی و اهدای تندیس‌ها در بخش‌های مختلف سنتی، پاپ، تلفیقی و تک آهنگ برگزار و با تشویق حاضران در سالن ادامه یافت. در این بخش؛ برگزیدگان بخش‌های مختلف به ترتیب معرفی شدند.

برگزیدگان این مراسم عبارتند بودند از:

آلبوم‌ها:

آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان»، همایون شجریان و طهمورثپورناظری از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی برنده جایزه بهترین آلبوم موسیقی ایرانی شد.

همچنین آلبوم برگزیده موسیقی اصیل ایرانی از نگاه مردمی اهدا شد به آلبوم «باده تویی» حسین علیزاده، محمد معتمدی، راحله برزگری و صبا حسینی.

آلبوم برگزیده موسیقی فیلم از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی اهدا شد به «باران تویی» از گروه چارتار.

در این بخش، آلبوم «سربه داران» از استاد فرهاد فخرالدینی و بیژن کامکار توانست تندیس بهترین آلبوم موسیقی فیلم از نگاه مردمی را به خود اختصاص دهد.

تندیس طلایی آلبوم برگزیده مردمی در بخش موسیقی تلفیقی اهدا شد به آلبوم «باران تویی» از گروه چارتار و «بعد یازدهم» از حافظ ناظری.

بهترین آلبوم برگزیده موسیقی پاپ از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی اهدا شد به آلبوم «امپراطور» از مهدی یراحی و «یک لحظه عاشق شد» از حمید حامی.

برنده تندیس بهترین آلبوم موسیقی پاپ از نگاه مردم تقدیم شد به آلبوم «شخصی» از فرزاد فرزین.

در بخش تک آهنگ‌ها:

تندیس بهترین قطعه برگزیده فیلم از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی اهدا شد به قطعه «برف روی کاج‌ها» اثر کارن همایونفر.

قطعه «باران تویی» از گروه چارتار برنده بهترین قطعه موسیقی تلفیقی فیلم با انتخاب مردمی شد.

بهترین قطعه موسیقی اصیل ایرانی «چرا رفتی» از همایون شجریان و طهمورثپورناظری معرفی شد.

بهترین تک آهنگ موسیقی پاپ از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی اهدا شد به تک آهنگ «امپراطور» از مهدی یحراحی

همچنین تندیس بهترین تک آهنگ پاپ منتخب مردمی به قطعه «یه خونه» از بنیامین بهادری اهدا شد.

در بخش قطعه خارج از آلبوم، قطعه «تاوان» از احسان خواجه امیری از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی توانست این تندیس را از آن خود کند.

در این بخش «جاده یک طرفه» فرزاد فرزین منتخب مردمی شد.

تنظیم کننده موسیقی پاپ و موسیقی تلفیقی:

رضا تاجبخش برای آلبوم های «داروگ»، «اکسیژن»، «یک لحظه عاشق شو»، «یه حالی دارم این روزا»، «وقتی به تو فکر می‌کنم» تندیس طلایی این بخش را از نگاه کارشناسان و اهالی موسیقی به خود اختصاص داد.

نوازنده‌ها:

در این بخش؛ امید حجت، بابک ریاحی‌پور، همایون نصیری، علی جفری پویان، هومن نامداری و آتنا اشتیاقی توانستند تندیس بهترین نوازندگان را از آن خود کنند.

بهترین تهیه کننده و ناشر موسیقی:

در این بخش صدرالدین حسینخانی «نشر ایران گام» به عنوان بهتر ناشر موسیقی معرفی شد.

همچنین محمد توتونچیان «نشر ققنوس» در بخش تهیه‌کننده برگزیده کنسرت، معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز