خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از کنسرت گروه هم آوایان

علیزاده، موسیقی آذربایجان را به برج میلاد آورد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۵۸

حسین علیزاده و گروه هم آوایان شب گذشته ۷ قطعه از موسیقی آذربایجان را در برج میلاد اجرا کردند.

ایلنا: شب گذشته کنسرت گروه موسیقی هم آوایان به رهبری حسین علیزاده در برج میلاد تهران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، در این کنسرت که اولین شب آن بود که برگزار می‌شد حسین علیزاده به همراه ۱۴ هنرمند دیگر عرصه موسیقی که عضو گروه هم آوایان هستند در سالن همایش‌های برج میلاد در دو سانس به روی صحنه آمد و در دو بخش در هر سانس قطعاتی را اجرا کرد.


در بخش اول علیزاده و گروه هم آوایان ابتدا قطعه‌ای را به نام پیش درآمد بیات شیراز را با تنظیم خودش اجرا کرد و بعد قطعا ساز و آواز با شعری ملامحمد فضولی، عشقیم گل با شعر عباس فولادی و ملامحمد فضولی اجرا شد.


قطعه عشقیم گل که یک قطعه شاد و لزگی است بر روی حاضران بسیار تأثیر گذاشت و بعد از پایان قطعه حاضران در سالن علیزاده و گروهش را به شدت تشویق کردند.


در ادامه بعد از یک بداهه نوازی قطعه ساری گلین براساس یک آهنگ و شعر آذری با تنظیم حسین علیزاده و شعر فارسی سیروس جمالی اجرا شد.
بعد یک قطعه بداهه اجرا شد و بعد از‌آن قطعه سن سیز باز هم با الهام از یک آهنگ قدیمی آذری و شعری از عباس فولادی اجرا شد.
در پایان بخش اول قطعه گل اوینا اجرا شد. با پایان بخش اول گروه استراحت کوتاهی کردند و بعد از چند دقیقه دوباره به روی صحنه آمدند در بخش دوم قطعات سما با شعری از سلمان ساوجی، مثنوی با شعری از مولانا، اجرا شد.
در ادامه همچنین قطعه سرمست اجرا شد وبعد قطعه‌ای به صورت بداهه به روی صحنه رفت.
در ادامه قطعه نغمه جانسوز با شعری از محمد حسین شهریار، هنگام با شعری از نیما یوشیج و باده تویی با شعری از مولانا اجرا شد.
در تمام طول اجرا محمد معتمدی آواز قطعات را اجرا می‌کرد و پوریا اخواص، راحله برزگری، و صبا حسینی وی را در اجرای قطعات همراهی می‌کردند.
علیزاده قصد داشت شب گذشته با اجرای قطعه باده تویی کنسرت را به پایان برساند اما تشویق‌های مکرر مردم باعثشد تا وی دوباره به روی صحنه باز گردد و به درخواست مردم قطعه بیاتو گل برافشانیم را اجرا کند.
در اجرای دیشب علاوه بر حسین علیزاده که نوازندگی تار و شورانگیز را برعهده داشت پژمان حدادی نوازنده تمبک و سازهای کوبه‌ای، علی بوستان نوازنده سه تار، سیامک جهانگیری نوازنده نی، سینا جهان آبادی نوازنده کمانچه، بهنام سامانی نوازنده دف و سازهای کوبه‌ای، نگار بوبان نوازنده عود، پریچهر خواجه نوازنده قانون، رادمان توکلی نوازنده تار، سیاوش برهانی نوازنده بم تار، محمد انشائی نوازنده قیچک علیزاده را همراهی می‌کردند.
*حاشیه‌ها
علیزاده درباره گروه هم آوایان در بروشور کنسرت شب گذشته نوشته بود:
هم آوایان
هم آوا
تاتوشه عشق را مرکبی
لبریز از شوق عاشقان کنند
از عطر بهارنارج، از نفس حافظ
از بیستون عطر شیرین، از صدای تیشه فرهاد
از بوی عطر شیراز، از نفس نیما
از بلندای قامت سبلان، از گرمای نفس شهریار

در اجرای کنسرت دیشب که توسط موسسه فرهنگی هنری ققنوس و به مدیریت توتونچیان برگزار شده بود جایگاه خاصی به خبرنگاران اختصاص داده شده بود.


استقبال از کنسرت شب گذشته در دو سانس بسیار خوب بود و مخاطبان راضی از سالن بیرون رفتند.
همچنین امشب نیز این کنسرت در دو سانس متوالی اجرا می‌شود.
کنسرت شب گذشته از ساعت ۲۱:۴۰ آغاز و تا ساعت ۲۳:۳۰ ادامه داشت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز