خبرگزاری کار ایران

اصلانیان:

هنرمندان نباید دلسرد شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۹۹

۹۵ درصد مردم با نقاشی مدرن آشنایی ندارند. درحال حاضر مردم آنقدر گرفتار مسائل و درگیری‌های زندگی هستند که فعلا به این مسائل فکر نمی‌کنند. ‌

ایلنا: نمایشگاه نقاشی‌های هنرمند جوان «حامد اصلانیان» این روز‌ها در فرهنگسرای نیاوران تهران دایر است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، اصلانیان درباره خود و تابلوهایش گفت: در سال ۱۳۶۲ متولد شدم و از ۱۶ سالگی به صورت حرفه‌ای نقاشی را نزد استاد «غلامحسین نامی» شروع کردم. در رشته طراحی پارچه از دانشگاه آزاد یزد فارغ التحصیل شدم و درحال حاضر نیز علاوه بر تدریس رشته نقاشی، عضو انجمن طراحان پارچه و لباس هستم. از فعالیتهای خود م می‌توانم به برپایی سه نمایشگاه انفرادی و شرکت در چندین نمایشگاه گروهی از جمله شرکت در جشنواره شهر در موزه امام علی، حضور در اکسپوی مجسمه در خانه هنرمندان و شرکت در نمایشگاه بین المللی طراحان پارچه و لباس اشاره کنم.
حامد اصلانیان در خصوص اینکه علاوه بر هنر گرایشهای دیگری نیز دارد، گفت: علاوه بر نقاشی به ورزش حرفه‌ای نیز مشغول هستم، زمین تنیس را عامل تاثیر گذاری برای خلق آثارم می‌دانم. من از خاک به عنوان عنصری از عناصر اربعه برای به تصویر کشیدن نمایی انتزاعی از زمین تنیس استفاده کرده‌ام. در واقع آثار این دوره از نمایشگاهم، تلفیق دو روحیه انزوا و درون گرایی و روحیه ورزشکاری من است.

وی، سوژه و تکنیک آثارش را نوعی برخورد شخصی عنوان نمود و گفت: در خلق آثارم از تکنیک اکرلیک و میکس مدیا روی بوم استفاده می‌کنم. وقتی نقاشی می‌کشم در واقع نوعی برخورد شخصی و درونی دارم. زمانی که استرس و دغدغه ذهنی دارم با نقاشی کشیدن آن را‌‌ رها می‌کنم و هر بار یک آزادی ذهنی را تجربه می‌کنم. و به این نتیجه رسیده‌ام که هر باربه خلوص بیشترنزدیک می‌شوم یعنی هر چه خالصانه‌تر نقاشی را شروع می‌کنم، با لطبع نقاشی‌هایم بهتر می‌شود.

وی در توضیح اینکه آیا با اینکه ورزشکار حرفه‌ای در رشته شنا و تنیس هستید باز هم هنر نقاشی را ادامه می‌دهید یا نه گفت:
صد در صد هنر را ادامه خواهم داد. چراکه تمام تنش‌ها و استرسهای زندگی‌ام را با این هنر تخلیه می‌کنم. در واقع نقاشی نوعی حساب درونم است.

این هنرمند نقاش با بیان اینکه مردم استقبال مناسبی از این نمایشگاه نکردند، گفت: دو دلیل وجود دارد، یکی عدم آشنایی مردم با نقاشی مدرن است. به نظر من مردم بیشتر با نقاشیهای کلاسیک و رئال آشنا هستند و ۹۵درصد مردم با نقاشی مدرن آشنایی ندارند. دلیل دوم اینکه در حال حاضر مردم آنقدر گرفتار مسائل و درگیریهای زندگی هستند که فعلا به این مسائل فکر نمی‌کنند. اما ما هنرمندان نباید دلسرد شویم. با عشق و علاقه کار خود را ادامه می‌دهیم و در این کار باید پشتکار داشت.

نمایشگاه نقاشی‌های «حامد اصلانیان» تا تاریخ پنجم مهر ماه در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران دایر می‌باشد و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۱۹ از این آثار دیدن نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز