خبرگزاری کار ایران

جزیره کیش مقصد امن لاک پشت‌های خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۹۵۳

تعداد لانه های سایت حفاظت شده لاک پشت های کیش تا کنون به ۳۵ لانه رسیده است.

به گزارش ایلنا؛ هر ساله ‎ تخمگذاری لاک پشت های دریایی در کیش از اواخر اسفند آغاز می شود و تا اواسط خرداد ادامه دارد. امسال نیز اولین تخم گذاری ۲۷ اسفند بود و تا کنون تعداد لانه های سایت حفاظت شده لاک پشت های کیش به ۳۵ لانه رسیده است.

بر اساس این گزارش از ۵ گونه لاکپشت دریایی خلیج فارس و دریای عمان، تنها گونه پوزه عقابی در جزیره کیش تخمگذاری می کند. لاکپشت پوزه عقابی جزء گونه های در خطر انقراض می باشد و محیط بانان به صورت ۲۴ ساعته از لانه های آنها حفاظت می کنند.

‎ زمان به دنیا آمدن نوزادان لاک پشت پوزه عقابی به طور میانگین ۲ماه طول می کشد. به دلیل اینکه نوزادان لاک پشت پس از بیرون آمدن از تخم ها به طور غریزی به سمت نور ماه حرکت می کنند، هر ساله اداره محیط زیست کیش با هماهنگی شرکت آب و برق چراغ های برق جاده جهان در مجاورت منطقه حفاظت شده جنوب جزیره کیش را خاموش می کند.

لازم به ذکر است که پروژه حفاظت و مونیتورینگ لاک پشت های دریایی جزیره کیش از اسفند سال ٨٥ در سایتی به طول تقریبی ٨٠٠ متر از نوار ساحلی جنوب جزیره آغاز شده است.

 علامت گذاری، اندازه گیری و شمارش تخم ها و نوزادان لاکپشت، ثبت جزر و مد، رطوبت هوا، دمای هوا و اندازه گیری لاک پشت ماده از دیگر اقدامات مرکز حفاظت و مانیتورینگ لاکپشت های دریایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز