خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان راهکاری برای موفقیت مقابل تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۱۸

محمد راستاد ضمن تاکید بر بهره‌گیری از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، از امضای موافقت‌نامه دالان ترانزیتی ایران، هندوستان و افغانستان و ارائه خدمات به کشورهای ساحلی اقیانوس هند، آسیای میانه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد راستاد در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد با تاکید بر اینکه تحریم های دشمنان تاثیری بر روند توسعه فعالیت های دریایی کشور نداشته به نقش کلیدی ایران در دالان ترانزیت بین المللی اشاره کرد و گفت: با امضای موافقت نامه دالان ترانزیتی ایران، هندوستان و افغانستان که اولین شورای هماهنگی آن 2 ماه قبل برگزار شد و اولین کمیته راهبردی آن نیز هفته آینده در بندر چابهار برگزار می شود، ظرفیت های بندر توسعه یافته چابهار در اختیار کشورهای ساحلی اقیانوس هند، آسیای میانه و افغانستان قرار می گیرد.

وی به رشد 40 درصدی فعالیت‌های بندر چابهار اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه تجارت دریایی و خدمات ترانزیت کالا  ظرفیت بندر چابهار از2 میلیون تن در سال به 8 و نیم میلیون تن افزایش یافته است. امسال نیز برای نخستین بارکشتی 73 هزار تنی حامل غلات در این بندر پذیرش شد. 

راستاد همچنین از بهره‌برداری پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری 124 میلیون یورو در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد : در روزهای آینده با حضور مقامات کشوری طرح تجهیز بندر کانتینری شهید رجایی در بخش کشتی های بندر به ساحل با سرمایه گذاری 104 میلیون یورو و بخش جرثقیل های محوطه ای با سرمایه گذاری 20 میلیون یور به بهره برداری می رسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه پایانه مهم بندری در جزیره نگین هم طرح ارزشمند دیگری در بنادر جنوبی کشور است که عملیات اجرایی آن  سال94 آغاز شده بود و به زودی به بهره برداری می رسد گفت: توسعه دسترسی دریایی بنادر شهید رجایی، امام خمینی و بندر بوشهر از اولویت های دولت است. اجرای موفق طرح ایجاد ظرفیت پذیرش کشتی های 100 هزار تنی در بندر چابهار نیز بخشی از طرح توسعه دسترسی دریایی بنادر کشور است.  

وی با اعلام اینکه چهارشنبه 28 آذر و همزمان با روز ملی حمل و نقل تفاهم نامه چندین طرح در بنادر تجاری کشور با سرمایه گذاری هزار و 800 میلیارد تومانی به امضاء می رسد، تصریح کرد: تحریم های دشمنان خارجی نتوانسته مانعی برای ارتقاء توان داخلی کشور باشد. خوشبختانه در این مقطع اجماع جهانی نیز با دشمنان ما همراه نبوده و تحریم ها را تایید نمی کنند. 

وی جایگاه ارزشمند ایران در حلقه ترانزیت بین المللی را جایگاهی تثبیت شده و غیر قابل اغماض دانست و گفت: انعقاد قرارداد ساخت بزرگ ترین پایانه تمام مکانیزه مواد معدنی کشور در بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری پنج هزارمیلیارد تومانی  بخش خصوصی در مراحل پایانی است و این بیانگر  توان بالای بخش خصوصی برای توسعه فعالیت های دریایی است.

راستاد با تاکید بر اینکه با تکیه بر توان داخلی بر تحریم هافائق می آییم از رشد 5 درصدی ترانزیت نفتی کشور در 8 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان داخلی می توانیم با تحریم ها مقابله کرده و پیروز شویم.

وی طراحی و تولید سیستم تصمیم یار کشتی در داخل کشور را نمونه ای ارزشمند از توانمندی های متخصصان کشورمان برشمرد.

در مراسم گشایش نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در جزیره کیش امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امیر دریادار رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی کشور، حسین هاشمی تختی نژاد نماینده استان هرمزگان درمجلس شورای اسلامی  حضور داشتند.

نمایشگاه بین المللی دریایی ایران که صبح امروز 26 آذر درجزیره کیش آغاز شد شامگاه چهارشنبه 28 آذر به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز