خبرگزاری کار ایران

۷ ماه نخست سال‌جای انجام شد؛

بازیافت بیش از 16 هزار تن زباله در کیش

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۵۴

در هفت‌ماه نخست سال‌جاری، 16 هزار و 315 تن زباله شهری وارد سایت بازیافت جزیره کیش شده است.

به گزارش ایلنا، در 7 ماه نخست سال 97 علاوه بر زباله‌های شهری، 3 هزار و 185 تن مواد و ضایعات فضای سبز، دو هزار و 174 ‌تن ضایعات حجیم شهری و 16 ‌تن زباله‌های بیمارستانی در جزیره کیش جمع آوری و به سایت بازیافت منتقل شد.

در این مدت یک‌هزار و 176 تن کارتن و کاغذ،یک هزار و 97 تن مواد بازیافتی از درب منازل و 759 تن ضایعات پلاستیک و نایلون نیز از سطح جزیره جمع‌آوری شد. شیشه، پت و فلزات قابل باز یافت از دیگر اقلامی است که وارد سایت بازیافت کیش می شود.

این زباله‌ها توسط عوامل خدمات شهری به صورت مکانیزه جمع آوری و پس از توزین وارد کارخانه تفکیکو پردازش می شود. مواد تفکیکی قابل بازیافت، پس از مراحل جدا سازی به چرخه تولید بر می‌گردد و مواد آلی پس از فرایند، جهت تولید کود کمپوست استفاده می شود.

همچنین طی این مدت در مجموع یک هزار و 500 تن ضایعات از جمله کارتن، فلزات، پلاستیک، مس، نایلون، آلومینیوم، پت(PT)به خارج از جزیره کیش فرستاده شده است.

به طور متوسط ماهانه 231 نفر در بخش رفت و روب و ساماندهی شهری، 14 نفر در بخش جمع آوری زباله و تعداد 31 نفر در بخشتفکیک از مبدأ و بصورت ماهیانه و مستمرفعالیت کردند.

در جزیره کیش، 2 هزار کانتین برای جمع‌آوری زباله وجود دارد و به‌طور متوسط در هر ماه 9 خودرو جمع آوری پسماند، 17خودرو جمع‌آوری ضایعات قابل بازیافت، برای انجام عملیات فرایند مدیریت پسماند در حال فعالیت هستند.

دفن روزانه مواد غیر قابل بازیافت، امحاء زباله های عفونی بی‌خطر شده بیمارستانی در سایت، سرند کود کمپوست، بسته‌بندی و پرس مواد بازیافتی و ضایعات کارتن برای خروج از جزیره، بازیافت نخاله‌های ساختمانی در سایت و نظارت روزانه ناظران بر سطح شهر، مراکز تجاری، سایت‌های بازیافت و نخاله از دیگر اقدامات این بخش است.

لازم به ذکر است، در جلسات فرهنگ کیشوندی که هر ماه دو بار برگزار می‌شود، فرهنگ ترویج جدا‌سازی زباله از مبدا با هدف حفظ محیط زیست به ساکنان تازه وارد جزیره کیش آموزش داده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز