خبرگزاری کار ایران

اکبرترکان؛

شرکت های خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در چابهار هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۷۰۷

چابهار اقتصادی ترین مسیر دسترسی آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد است که بهره گیری مناسب از آن، موجب پیشرفت محور شرق کشور خواهد شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از علاقه مندی شرکت های خارجی به ویژه هندی ها برای سرمایه گذاری در بندر چابهار خبر داد و گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب سهم بسزایی در رونق اقتصادی مرزهای شرقی با کشورهای مجاور و نیز استقبال سرمایه گذاران خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان با بیان اینکه موقعیت استراتژیک منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار موجب توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این منطقه شده است، افزود: چابهار اقتصادی ترین مسیر دسترسی آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد است که بهره گیری مناسب از آن، موجب پیشرفت محور شرق کشور خواهد شد.

مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه اسکله های تخلیه و بارگیری و فرودگاه کنارک و پایانه بندر چابهار به مرکزی مهمی برای ترانزیت کالا به کشورهای مجاور و حوزه خلیج فارس و نیز شبه قاره هند تبدیل شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی دو پست از اسکله چابهار رو به اتمام است و چند اسکله جدید نیز به این بندر افزوده خواهد شد.

ترکان با بیان آنکه بزودی پروژه های عمرانی در چابهار با استفاده از سرمایه های خارجی اجرایی می شود، گفت: چابهار در مسیر بزرگترین کریدورهای دریایی ترانزیت کالا قرار گرفته و مرکز مهم بازرگانی محسوب می شود.

همچنین براساس گزارش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی که نزدیک ترین راه دسترسی کشورهای آسیای میانه به آب های آزاد است، از اهمیت فراوانی برخوردار است و ساخت اسکله و افزایش گنجایش بارگیری کشتی های اقیانوس پیما و احداثراه آهن به سوی آسیای میانه و احداثفرودگاه بین المللی؛ این بندر را به مهمترین چهار راه کریدور شمال - جنوب و مرکز بازرگانی جهانی تبدیل کرده و استقبال سرمایه گذاران را به همراه داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز