خبرگزاری کار ایران

پیشرفت ۴۰۰ درصدی تقاضا برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۴۳

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در سفر یکروزه به منطقه آزاد اروند از پیشرفت ۴۰۰درصدی تقاضای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در سفر یکروزه به منطقه آزاد اروند که در راستای کلنگ‌زنی و بازدید از چند طرح عمرانی و حضور در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام شکل گرفته است، در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: به همت مدیران سازمان منطقه آزاد اروند ۲ پروژه اداری، تجاری و تفریحی در منطقه آزاد اروند رسماً کار احداث آن آغاز شد که این دو پروژه در محدوده شهری آبادان و خرمشهر واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها، به لحاظ اقتصادی دستاورد بسیار مهمی برای منطقه آزاد اروند خواهد بود، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان متولی اقتصادی در شهرهای آبادان و خرمشهر، در این پروژه‌ها مشارکت مستقیم خواهد داشت چرا که در برنامه‌ای که تبیین شده است، رویکرد به سمت واگذاری زمین به صورت مشارکتی خواهد بود تا از تراکم فروشی به‌صورت خام، جلوگیری شود.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، تصریح کرد: این سیاست‌گذاری دارای مزیت‌های فراوانی است که در وهله اول برای خود سرمایه‌گذار یک سری مشوق‌ها پدید می‌آورد، از این جهت که بخشی از سرمایه متقاضی درگیر تهیه زمین نخواهد شد و هزینه تهیه زمین صرف پیشرفت پروژه خواهد شد.
عبدالملکی با بیان اینکه دومین مزیت این قبیل مشارکت‌ها این است که سازمان منطقه آزاد به دلیل مشارکت در پروژه، با همیت و جدیت بیشتری پیگیر رفع موانع احتمالی خواهد بود، افزود: این پروژه‌ها برای سازمان منطقه آزاد اروند نیز مثمر ثمر خواهد بود و منجر به منابع درآمدی پایدار برای متولی امور اقتصادی در منطقه می‌شود.
وی ادامه داد: بُعد سوم این مشارکت، سهیم شدن سازمان منطقه آزاد اروند در عمران و آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر خواهد بود و می‌تواند از قِبل این درآمد‌های پایدار، در طرح‌های عمرانی بیشتری مشارکت داشته باشد.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، یادآور شد: تمامی این موارد در چارچوب برنامه جهش سرمایه‌گذاری است که بر اساس آن در ۱۰ ماه نخست امسال بالغ بر ۷۴۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه وجود داشته است که با طرح‌هایی که کلنگ آن امروز به زمین زده شد، ۳۸۰۰ میلیارد تومان دیگر به مجموع سرمایه جذب شده در مناطق آزاد کشور در سال جاری افزوده شد.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد تقاضا برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور ۴۰۰٪ افزایش یافته است و تعداد سرمایه‌گذارانی که تا این تاریخ و در فرصت باقی مانده تا پایان سال جاری، تقاضای ایشان مورد تایید قرار گرفته است، بالغ بر ۳۵۰٪ شاهد افزایش بوده است‌.
وی تصریح کرد: طرح‌های عمرانی که در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است، ۲۵۰٪ نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته است و بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان طرح نیز در سال جاری آغاز به‌کار کرده و در دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، بیان کرد: برنامه جهش سرمایه‌گذاری در سال آینده جدی‌تر از گذشته دنبال خواهد شد و در دو سال آینده سِیلی از بهره‌برداری را در پیش خواهیم داشت که منجر به اشتغال و آورده اقتصادی فراوان برای مناطق آزاد کشور خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز