خبرگزاری کار ایران

تشریح عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند در ۹ ماهه امسال

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۹۴۹

مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند ضمن ارائه عملکرد این سازمان در ۹ ماهه نخست سال جاری، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند؛ صبح امروز مدیرعامل و معاونین این سازمان در نشستی با اصحاب رسانه اقدامات اقتصادی، عمرانی و فرهنگی انجام شده در منطقه توسط سازمان مذکور را تشریح کردند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین چالش‌ها در منطقه عدم آشنایی مردم و مسئولان با اهداف، مسئولیت ها و ماموریت‌های این سازمان است، گفت: این مسئله برخی نارضایتی ها را به همراه داشته است.

علی زارعی یادآور شد: رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال‌، تنظیم بازار کار و کالا، جذب سرمایه گذار، تولید، صادرات و تسریع در انجام امور عمرانی مهم ترین اهداف تشکیل مناطق آزاد است که به جد پیگیر پیگیر محقق شدن اهداف مذکور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم سازمان منطقه آزاد اروند را از یک سازمان عمومی به یک سازمان اقتصادی، صنعتی و تجاری به صورت تخصصی تبدیل کنیم و گام مثبتی را برای توسعه منطقه برداریم.

این مقام مسئول افزود: بر اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در مناطق آزاد تاکید داریم و به موازات، پیگیر این اتفاق در منطقه هستیم اما تا اجرایی شدن این مهم مسئولیت های محوله بر این سازمان را با تعامل و همدلی با ارگان های دیگر رها نکرده ایم .

وی از جذب بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه داخلی در منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: تا کنون بیش از ۱۶۱ میلیون دلار از تولیدات منطقه صادر شده است.

زارعی تصریح کرد: طی ده ماه گذشته گام‌های مثبتی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی برداشته شده و نتایج خوبی را نیز در پی داشته، یکی از اهداف ما بحث توسعه صادرات و بازاریابی است که در مدت زمان ذکر شده بیشترین میزان صادرات را در بین مناطق آزاد داشته ایم که رشد ۱۵ درصدی میزان صادرات نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته را به همراه داشته است .

وی ادامه داد: بعد از ۷ سال ایکس ری به گمرک شلمچه تحویل داده شد و به زودی نیز شاهد رقم خوردن یکپارچگی مدیریتی در این مرز خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، اذعان داشت: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد یک بررسی در زمینه سهولت کسب و کار داشته است که اروند با حذف پیچیدگی مرسوم اداری رتبه اول را در بین دیگر مناطق آزاد کشور کسب کرد.

علی زارعی در بخش دیگری از سخنانش افزود: تسهیل در کسب و کار و صدور مجوز کسب و کار در منطقه به ۴ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین افزود: واردات انواع خودروی کامیون، کشنده، ون، مینی‌بوس و اتوبوس با کارکردهای پنج سال( نو و مستعمل) از طریق گمرک این منطقه عملیاتی شده که با توجه به اینکه استان خوزستان در حیطه عمران یکی از استان‌های فعال و عملیاتی است؛ ورود این قبیل خودروهای یادشده می‌تواند در تسهیل و تسریع پروژه‌های زیرساختی و همچنین نوسازی ناوگان موثر باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز خاطر نشان کرد: چند پروژه در حال اجرا است که مهم ترین آن‌ها پل شهدای اروند خرمشهر است که تاکنون ۲۴ درصد پیشرفت داشته و طبق زمانبندی در حال انجام است، کالاها و تجهیزات مورد نیاز پروژه آماده شده، عملیات احداث پایه‌ها در حال اجرا است و امید می رود که تا قبل از پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

زارعی تصریح کرد: پرداخت های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری علیرغم مشکلات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵ برابر شده و تا پایان امسال به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین در خصوص اقدامات عمرانی افزود: بخش مهمی از اراضی ملی تصرف شده در سنوات گذشته با هماهنگی دادستان محترم آبادان برای انجام امور عمرانی و سرمایه­‌گذاری به این سازمان برگردانده شد و این مهم ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد : در شاخص های عملکردی مناطق آزاد کشور ( اروند) وضعیت مطلوبی داشته و در بخش کاهش هزینه‌های غیر ضروری بعد از مناطق آزاد کیش و ارس رتبه سوم را بدست آورده است .

علی زارعی در خصوص اقدامات فرهنگی با اشاره به افتتاح نمایشگاه بزرگ خانواده اروند( فردا به توان تو) افزود: در بازه زمانی مذکور بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در منطقه انجام شده است.

ثبت بیش هزار ۷ هزار اشتغال در سامانه رصد وزارت کار در ۸ ماهه نخست امسال ،تکمیل مرکز نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان ، افزایش باراندازهای شلمچه به ۱۰۰ هکتار ، حذف مجوز کاغذی و صدور بدون مراجعه برای اولین بار، برگزاری نمایشگاه تولیدات منطقه در بهمن ماه ، پیگیری و اخذ کد بازارچه مرزی پس از ۷ سال ،پیاده سازی سامانه جامع سرمایه گذاری در راستای شفاف سازی ، ثبت ۱۴۰ درخواست سرمایه گذاری در سال جاری ، رشد ۱۰۰ درصدی تقاضای سرمایه گذاری و صدور مجوز نسبت به سال گذشته، طراحی ۱۰۶ بسته سرمایه گذاری ، مشارکت با هلدینگ خلیج فارس در راه اندازی پارک پتروشیمی و اقدامات عمرانی در شهرک های صنعتی از دیگر فعالیت های مهمی بود که رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست به آن اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز