خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی منطقه آزاد ارس:

توسعه زیر ساختهای گردشگری و اقتصادی در اولویت قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۲۳۳

معاون عمرانی منطقه آزاد ارس از توسعه زیرساختهای گردشگری و اقتصادی این منطقه خبر داد و گفت: ساخت شهرکهای صنعتی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا؛ صدر نور محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت حوزه این معاونت شامل:

۱ .مدیریت امور شهری و روستایی ۲ .شهرسازی و معماری 3 .مدیریت امور املاک و اراضی ۴ .مدیریت دفتر فنی و طرحهای عمرانی 5 .اداره آتش نشانی و امداد و نجات 6 کارگروه توسعه زیرساخت 7 .واحد گشت ،زمین می باشد.

صدر نورمحمدی درباره عملکرد امور شهری و روستایی منطقه آزاد ارس تصریح کرد: توسعه زیر ساختهای گردشگری و اعطای کیفی منظر شهری را در دستور کار داریم احداث میادین جدید شهری مثل میدان خانواده میدان شهید قاسم سلیمانی، که باعث تسهیل ترافیک ماشینها و عبور کامیونها و همچنین سهولت در رفت و آمد مسافرینی که قصد تردد در شهرستان جلفا را دارند شده است.

 

نور محمدی درباره حوزه امور شهری گفت: در بحث امور شهری پیشرفت پروژه ها به سه بخش عمرانی، زیرساختی و گردشگری تقسیم شده و با شروع سال جاری بهسازی در این پروژه ها شدت گرفت.

وی در حوزه عمرانی توضیح داد: پروژه راه های مواصلاتی و پروژه های جدید راه که شاخص آنها پروژه مرند _ جلفا است در اولویت قرار دارند. این مسیر در جاده اوراسیا پر تردد بوده و متاسفانه آمار تلفات انسانی بالایی نیز دارد طول این مسیر ۶ کیلومتر بوده و در حال حاضر سه کیلومتر از آن در مرحله قیرپاشی و آسفالت بوده و سه کیلومتر دیگر نیز بحول و قوه الهی تا سال آینده افتتاح خواهد شد.

 وی با بیان اینکه مزیت این جاده کاهش تلفاتی است که در این جاده بابت ترددها رخ میدهد خاطر نشان کرد: این مسیر خطرناک بوده و مناسب جاده اوراسیا نیست.

توسعه زیر ساختهای گردشگری و اقتصادی در اولویت قرار گرفته است

حذف نقاط حادثه خیز در جاده مرزی

وی درباره حذف نقاط حادثه خیز در جاده مرزی رفت و برگشت جلفا به خداآفرین گفت حذف نقاط حادثه خیز در مسیر رفت و برگشت جلفا نیز یکی دیگر از اهداف ما در راستای ارتقا بخشیدن به مسیرها است مثلا پیچ های خطرناک را حذف و به صورت مسیر مستقیم اجرا کردیم همچنین در برخی نقاط ،پیچ جاده عریض شده است. در این راستا اداره راهداری این مشکلات را مطرح او ما کمک مالی کرده ایم.

جلوگیری از احتمال وقوع سیل

وی درباره مسئله مسیلها توضیح داد مسیل ها در مجاورت با واحدهای صنعتی ،هستند یکی از مسیرهایی که احتمال وقوع سیل وجود دارد با توجه به همجواری رودخانه ارس و بارشهایی که در گذشته بوده سابقه وقوع سیل برای واحدهای صنعتی رخ داده است. یکی از این مسیلها مسیل گلفرج بوده که عمده گلخانه ها در آن مسیر مستقر هستند همچنین جاده کلیسا نیز محتمل

برای وقوع سیل بوده و با تحلیل این حوادث توانستیم این مناطق را بهسازی کنیم

وی با بیان اینکه پروژههایی در حوزه توسعه جوامع محلی و خدمات عمومی مد نظر ماست :گفت پروژههایی از قبیل فرهنگسرا مدارس، نمایشگاه سرپوشیده و ... به عنوان پروژه های ابنیه و در حال تعریف هستند و به امید خدا پروژه جاده ها، مدارس و فرهنگسرا و ابنیه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

این مقام مسئول تاکید کرد علیرغم محدودیتهای زمین که در شهرستانهای جلفا و خداآفرین وجود دارد اما بنا داریم شهرک های صنعتی جدید در محدودههای خداآفرین و جلفا تاسیس کنیم؛ ۱ فاز سوم سایت صنعتی ۲ سایت صنعتی صنایع سنگین 3سایت صنعتی خداآفرین.

توسعه زیر ساختهای گردشگری و اقتصادی در اولویت قرار گرفته است

توسعه فیبر نوری

وی با بیان اینکه زیرساخت ها بسیار حائز اهمیت هستند گفت: توسعه فیبر نوری یکی دیگر از برنامه های ماست. چون در جاده مرزی به سمت خدا آفرین اینترنت قطع و وصل شده و آنتن دهی ضعیف است به همین دلیل با اداره کل مخابرات کل استان تفاهم نامه ای به زودی منعقد خواهد شد تا این مشکلات را حل و هزینه مالی نیز توسط این سازمان تامین می شود.

وی با بیان اینکه بحث توسعه شبکه فاضلاب منابع برقی فیبر نوری و شهرک های صنعتی و زیرساخت گردشگری اهمیت زیادی دارد گفت: احداث اماکن با محوریت رودخانه ارس و شهر جلفا با هدف جذب گردشگر در اولویت قرار دارد مانند جزیره گردشگری که با تلاش و استمرار توانستیم با ساخت پل بر روی رودخانه ارس قسمت دیگر جزیره را به عناون مکان تفرجگاهی در بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه اماکن تاریخی را مرمت کردیم اظهار داشت: در برخی میدانها مجسمه های بزرگی قرار داشت که مناسب آن محل نبودند لذا مجسمه ها را به کنار پل آهنی انتقال دادیم مقرر شد در کریدور راه ابریشم فضای سبز و نورپردازی صورت بگیرد.

صدر نور محمدی با اشاره به حوزه تصفیه آب و نیروگاه برق گفت: اگرچه زیر ساخت های موجود پاسخگوی فازهای ۱ و ۲ است اما این زیرساختها تأمین کننده فاز ۳ نیست.

صدر نور محمدی در مورد پروژه ۱۵ میلیاردی گفت: با توجه به محرومیت منطقه هادیشهر در این منطقه پروژه ای مبنی بر خرید لوله های دفع فاضلاب و اتصال به شبکه جلفا در دستور کار قرار گرفت این پروژه برای شبکه فاضلاب شجاع نیز اجرا خواهد شد.

طی چند روز اخیر برای توسعه شبکه دفع فاضلاب شهرستان توافق نامه ای با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان با شرکت آبفا در روستای شجاع کلنگ زنی داشتیم.

 

جلوگیری از زمین خواری

معاونت عمرانی منطقه آزاد ارس هدف از اجرای این پروژه را جلوگیری از زمین خواری عنوان کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از تغییر کاربری یا زمین خواری نیروهای انسانی واحد گشت زمین تکمیل شده و به صورت ساعتی و روزانه در حال بررسی وضعیت و سرکشی میباشند.

نورمحمدی افزود: همچنین برای جلوگیری از درگیری با دستفروشان عزیز قوانینی مبنی بر فعالیت آنها وضع شده است، دستفروشان در تمامی ایام هفته به جز روزهای تعطیل اجازه فروش دارند.

وی با بیان این که یکی از مشکلات و کمبودهای آتش نشانی از جمله نردبان بلند است خاطر نشان کرد: خوشبختانه کمبودهای موجود با پتانسیل های شهری همخوانی داشته و با توجه به سه ایستگاه آتش نشانی و ماشین های قابل قبول آتش نشانی در جلفا و خداآفرین مشکل نردبان های بلند نیز تا آخر سال برطرف خواهد شد و امید است که تا آخر سال ایستگاه های آتش نشانی مجهزتری داشته باشیم.

نورمحمدی با اشاره به اهمیت گردشگری درباره حوزه حمل و نقل گفت: با توجه به تعداد زیاد تاکسی های فرسوده پیشنهاد نوسازی تاکسیها در قالب تسهیلات تاکسی در حال بررسی است.

ایجاد میادین میوه و تره بار و تعامل با حوزههای سایر ادارات در دستور کار میباشد.

معاونت عمرانی با اشاره به برنامه های زیباسازی شهر گفت: با توجه به دیزاین شهری ضعیف ایجاد مبلمان شهری و زیباسازی و کاشت درختان به منظور زیباسازی شهر در دستور کار این حوزه قرار دارد همچنین رنگ آمیزی شنهای کریدور راه ابریشم نیز از برنامه های سال آینده برای مناطق آزاد است.

نور محمدی با بیان این که اولویت با پروژه های نیمه تمام است :گفت مجموعه ورزشهای ساحلی به عنوان یکی از پروژه های شاخص شناخته میشود که به برگزاری والیبال ساحلی می پردازد.

وی هدف از برگزاری والیبال ساحلی را جذب گردشگر دانست و ادامه داد: اجرای مسابقات والیبال ساحلی در این منطقه با توجه به پتانسیل موجود در منطقه فراتر از سطح استانی بلکه از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات دعوت خواهند شد تا برای گردشگران جذابیت خاصی به همراه داشته باشد.

حجم ویدیو: ۹.۴۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۱۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز