خبرگزاری کار ایران

ماه محرم، آشنایی توریست‌ها با فرهنگ عاشورایی کیش

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۰۸۴

ماه محرم وعزاداری سیدالشهدا در جزیره کیش همواره از جذابیت‌های خاصی برخوردار بوده، به طوری که حضور بیش از 40 هیات‌ مذهبی با فرهنگ‌های خاص عزاداری از اقصی نقاط کشور و حضور پرشور کیشوندان در هیات‌های عاشورایی، دسته‌های عزاداری و برگزاری مراسم‌های سنتی همواره مورد توجه همگان قرار گرفته است. اما به نظر می‌رسد می‌بایست با توجه ویژه‌تر به برگزاری این آیین عملا باعث جذب گردشگر مذهبی به جزیره کیش باشیم.

برگزاری آیین‌های سنتی خاص هر استانی در جزیره کیش در ایام ماه محرم، این فرصت را به گردشگر خواهد داد تا در سفر چندروزه ضمن آشنایی با فرهنگ خاص عزاداری ماه محرم و عاشورایی کشور، از جذابیت‌های سفر به کیش نیز بهره‌مند شوند.

امروزه در تمام دنیا از فرصت‌های این‌چنینی نهایت استفاده را می‌برند و همانطور که همگان شاهد حضور گردشگران قابل توجهی برای بازدید و آشنایی با فرهنگ عزاداری ماه محرم در شهرهای یزد، کاشان، تهران، زنجان، اردبیل و غیره هستیم، به نظر می‌رسد جزیره کیش با وجود هیات‌های عزاداری با آیین‌ها و سنت‌های مختلف کشور می‌تواند جایگاه ویژه ای برای حضور گردشگر در این ایام به شمار رود.

باید پذیرفت جزیره زیبای کیش پتانسیل معرفی فرهنگ بالای محرم و عاشورایی را دارد. کیشوندان در طی سال‌ها حضور در جزیره کیش همواره با تکریم آیین محرم عزاداری سیدالشهدا را باشکوه برگزار کرده‌اند. در این بین اما نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش و همینطور معاونت گردشگری باتبلیغات گسترده می‌تواند به حضور چشم‌گیر و قابل توجه گردشگر مذهبی در کیش کمک شایان کند.

مرتضی بلوکی

روزنامه نگار و کارشناس رسانه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز