خبرگزاری کار ایران

در راستای تحقق شعار سال در استان زنجان صورت گرفت؛

مشارکت میراثفرهنگی در نخستین آفرین‌واره محرم به منظور حفظ میراثمعنوی

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۴۲

این اداره کل به منظور ثبت آیین‌ها در حافظه تاریخی، حفاظت از آیین‌های میراثمعنوی و کمک به توسعه گردشگری مذهبی در نخستین آفرین واره محرم زنجان مشارکت دارد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، گفت: با فرا رسیدن ایام محرم، زنجان میزبان ده‌ها عکاس و فیلمساز از نقاط مختلف کشور و برخی از کشورهای جهان در قالب برگزاری نخستین آفرین‌واره محرم در زنجان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی با بیان این مطلب افزود: اداره کل میراثفرهنگی استان، حفظ اصالت تولیدات هنرهای سنتی در حوزه محرم و آیین‌های عاشورایی را به جد مورد توجه قرار داده و با برگزاری و مشارکت در جشنواره‌های مختلف درصدد تحقق این رویکرد است.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به سه عکس و فیلم آفرین‌واره محرم زنجان که با موضوعات «محرم و میراثمعنوی»، «آیین‌های عاشورایی و هنرهای سنتی» و «گردشگری سنتی» تولید شده باشند جوایز نفیسی اهدا خواهد کرد.

رحمتی یادآور شد: علاوه بر جوایز مذکور که به منظور ثبت آیین‌ها در حافظه تاریخی، حفاظت از آیین‌های میراثمعنوی و کمک به توسعه گردشگری مذهبی به برترین‌های آفرین واره اهدا می‌شود به تمامی منتخبین این آفرین‌واره صنایع دستی زنجان اهدا خواهد شد.

با فرا رسیدن ایام محرم، زنجان میزبان ده‌ها عکاس و فیلمساز از نقاط مختلف کشور و برخی از کشورهای جهان در قالب برگزاری نخستین آفرین‌واره محرم در زنجان شده است.

از شنبه شب با برگزاری ورکشاپ پذیرش عکاسان و فیلمسازان آفرین واره آغاز شد تا شرکت‌کنندگان با آداب و رسوم زنجانی‌ها در ماه محرم و برنامه‌های ویژه عزاداری در هشتم و یازدهم محرم آشنا شوند.

در حال حاضر ۲۰۰ عکاس از زنجان و استان‌های مختلف کشور برای ثبت لحظات به یاد ماندنی شور و شعور حسینی مردم زنجان می‌ه‌مان پایتخت شور و شعور حسینی هستند.

گروه‌های مختلف عکاسی از شهرهای مختلف به زنجان آمده‌اند و از امروز کار خود را برای شرکت در نخستین آفرین‌واره محرم با عنوان «آیین آینه» در بخش‌های فیلم، فیلمنامه و عکس در زنجان آغاز می‌کنند.

قرار است گروه‌های عکاسی فردا مراسم هشتم محرم زنجان را ثبت کرده و بعد از آن در مراسم تعزیه ارمغانخانه حضور یابند.
هنرمندان عرصه عکس و فیلم به زنجان سفر کرده‌اند تا یوم‌العباس زنجانی‌ها را از نزدیک در برابر چشم جهانیان به قاب تصویر بکشند و در مدت ۱۰ تا ۱۴ آبان ماه با تولید محتوا در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی گام بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز