خبرگزاری کار ایران

اجرای برنامه های روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در کیش

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۳۱۴

مراسم گرامی داشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی با تقدیر از فعالان این عرصه و اجرای برنامه های ویژه در جزیره کیش برگزار شد.

 
 

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم که پنج شنبه 28 و جمعه 29 اردیبهشت در محوطه بیرونی گالری هنرهای معاصر کیش برگزار شد؛ گروه  موسیقی رزیف بندر کنگ و گروه کیش مهر به اجرای نمایش پرداختند.

نمایش تئاتر سعدی کلمب توسط هنرمندان کیش و اجرای خیام خوانی توسط گروه دیار بوشهر به سرپرستی استاد وزان، از دیگر برنامه های این مراسم بود که مورد توجه و استقبال پرشور حاضران در مراسم قرار گرفت.

همچنین عرضه شیرینی بومی و پذیرایی توسط مجموعه های بومگردی منطقه و معرفی بازی های محلی کیش از دیگر بخش های این مراسم بود که با نظم خاصی برگزار شد.

بنابراین گزارش، در مراسم گرامی داشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی از "محمد ثاقب فرد رئیس هیات ورزشی بومی و محلی، مجید محمد تقی پور دبیر هیات بازی های بومی محلی، عیسی حسن پور نایب رئیس هیات بازی های بومی محلی، عبدالباسط نازنینی  و محمد جاسم پور از مدیران مجموعه خانه بومیان، ابراهیم ابراهیمی مدیر کافه سنتی بیت الکرک، جابر سعیدی کیشی مدیر مجموعه بومگردی تک بادگیر، منصور حاجی حسینی مدیر مجموعه  گردشگری کاریز، لیدا حسن آبادی مدیر مجموعه آب انبار شهر تاریخی حریره و حسن خلگونی مدیر مجموعه بوم گردی بافت تاریخی باغو به عنوان فعالان عرصه موزه و میراث فرهنگی" تقدیر شد.

گفتنی است در حال حاضر ۱۲ مورد ارزشمند از آداب و رسوم بومیان کیش به عنوان میراث فرهنگی ناملموس شناسایی شده که حداقل هشت پرونده آن در حال حاضر به اتمام رسیده و به وزارتخانه جهت ثبت در فهرست میراث فرهنگی ارسال شده است که شامل بازی مُکصی و کِی رام، غذاهای مَچبوس و مضروبه فضای معماری مجلسی و فضای مربعه یا مصیف و شیرینی های لگیمات و نان لوس است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز