خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان:

ایجاد موزه موسیقی در سنندج پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۶۶۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از حمایت و پیگیری برای ایجاد موزه تخصصی موسیقی در شهر سنندج خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، یعقوب گویلیان (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان) در جلسه شورای معاونان استان، عنوان کرد: با توجه به این‌که شهر سنندج سال گذشته به‌عنوان شهر خلاق موسیقی توسط یونسکو شناخته شده است، باید با همکاری شهرداری و ارگان‌های مربوطه موزه تخصصی موسیقی در این شهر احداث شود.

او به برگزاری جلسه‌های مداوم با معاونان و مسئولان اداره‌ شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: به مرور زمان و ایجاد راه‌حل‌های مناسب و همچنین هم‌فکری می‌توان اهداف و وظایف اداره‌کل را در سطح استان اجرا کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: شهرستان‌ها نواقص و ضعف‌هایی در حوزه‌‌های مختلف دارند که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایجاد انگیزه می‌توان این مشکلات را رفع کرد.

صابر وفایی معاون میراث‌فرهنگی کردستان نیز گفت: نبود اعتبار کافی باعث آسیب به طرح‌های تاریخی و باستانی در استان شده است و این معاونت در حال برنامه‌ریزی و پیگیری مشکلات این بخش است.

او با اشاره به مرمت و بازسازی بناهای استان اظهار کرد: چهار بنای تاریخی منزل صحرایی، منزل آزموده اردلان، منزل آیت‌الله مردوخ و منزل مجتهدی با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال تا پایان سال قابلیت بهره‌برداری دارند.

حمید اسکندری معاون گردشگری کردستان در ادامه به نبود بانک جامع اطلاعاتی در استان اشاره کرد و افزود: نبود بانک جامع اطلاعاتی در بخش گردشگری باعث ناشناخته ماندن بسیاری از جاذبه‌های این بخش شده است، با همکاری کارشناسان این معاونت در حال تدوین اطلاعات برای راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات گردشگری هستیم.

او ادامه داد: استان کردستان دارای ۴۳ روستای هدف گردشگری است و باید بر روی روستاهایی که ظرفیت مناسبی در جذب گردشگر دارند تمرکز  و برنامه‌ریزی کرد.

اسکندری تأکید کرد: با آموزش راهنمایان تخصصی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری می‌توان از این پتانسیل در راستای توسعه استان استفاده بهینه کرد.

فرهاد حامدی معاون صنایع‌دستی کردستان نیز بر لزوم توجه بیشتر به صنایع‌دستی و صنعتگران استان اشاره کرد و گفت: با تقویت صنایع‌دستی و حمایت از صنعتگران فعال در این حوزه می‌توان به شکوفایی و توسعه هر چه بیشتر این صنعت درآمدزا کمک کرد.

او بیان کرد: کردستان در زمینه تولید آثار صنایع‌دستی جزو استان‌های فعال در کشور است و برای معرفی این تولیدات باید در شهر سنندج که مرکز استان است بازارچه صنایع‌دستی احداث کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز