خبرگزاری کار ایران

مناطق آزاد را فدای سلیقه شخصی خود نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۴۸۸

با توجه به پروسه طولانی شدن انتخاب مدیرعامل در کیش و همینطور  عدم ثبات مدیرعاملی در مناطق آزاد به خصوص در جزیره کیش و تکرار این داستان پرحرف و حدیث؛ باید یک بار برای همیشه ثبات مدیریت در مناطق آزاد به معنای واقعی اجرا شود.

به طور مثال جزیره کیش در طی سال‌های اخیر با جابه‌جایی پی در پی مدیرعامل مواجه شده که همگان با تبعات ناخوشایند پس از آن آگاه و واقف هستند. سوال اینجاست این وضع تا کی ادامه خواهد داشت؟ چرا باید جزیره کیش تا این حد دچار بی‌ثباتی مدیرعاملی و همینطور سردرگمی و بلاتکلیفی سرمایه‌گذران باشد؟ در شرایط کنونی اقتصادی پس از برکناری کشاورز از مدیرعاملی، پورزادی به عنوان سرپرست منطقه آزاد کیش منصوب شد.

با توجه به گزارشات میدانی و همین‌طور حمایت جامعه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کیش و بسیاری از کیشوندان، عملکرد وی تاکنون موفق بوده و توانسته انتظارات را برآورده سازد؛ اما چه تضمینی وجود دارد که پورزادی نیز در بلاتکلیفی بتواند برنامه مدیریتیش را با جدیت در منطقه پیش ببرد.

بدیهی است فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران راغب خواهند بود در مکانی سرمایه‌گذاری کنند که مشکلات ناشی از عدم ثبات مدیریت و تغییر پی در پی سیاست های مدیریتی در آن منطقه اعمال نشود. متاسفانه عدم اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد ضربه مهلکی بر مناطق آزاد وارد ساخته است.

آقای خاندوزی وزیر اقتصاد به عنوان متولی امر می بایست بدون نگاه جناحی و سلیقه شخصی، نسبت به انتخاب مدیرعامل اقدام نماید تا مدیرعامل کیش بتواند سیاست های توسعه‌ای  منطقه آزاد کیش را هموار سازد.

در شرایط کنونی هر مدیرعامل جدیدی که برای کیش انتخاب شود مدت زیادی برای شناخت از منطقه نیاز دارد و همین مدت نیز همچنان پروسه بلاتکلیفی و سردرگمی سرمایه گذاران ادامه دار خواهد بود؛ چراکه بعد از تغییر مدیرعامل غالبا شاهد تغییرات عمده در معاونان و مدیران سازمان بوده ایم؛‌ اما در این بین بیشترین ضربه را مردم و فعالان اقتصادی در کیش خواهند خورد. آقایان مسئول با دقت و کارشناسانه مدیرانی را انتخاب کنید تا مجبور نباشید طی 4 سال دولت، شاهد تغییرات پی در پی مدیریت در مناطق آزاد باشیم.

مقام معظم رهبری در حمایت از مدیران انقلابی و کارامد تاکید داشته اند. امیدواریم مدیرعامل انقلابی،‌ کارنامه دار از جنس کار و آشنا به امور منطقه در کیش معرفی شود تا بتواند سایست های رو به رشد کیش را هموار سازد.

مرتضی بلوکی،‌کارشناس رسانه

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز