خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش؛

اشغال 100 درصدی هتل‌های کیش/رشد چشمگیر مسافران خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۳۵۰

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش مسافران در کیش خبر داد و افزود: در حال حاضر ظرفیت اشغال هتل های کیش 100 درصد بوده و این امر باعث جبران رکود در تابستان شده است. خوشبختانه جوامع بازاریان، کلوپ داران و... رضایت کامل از شرایط حال حاضر را دارند.

مرتضی رمضانی گالشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ عنوان کرد: اصلاح شیوه نامه در حوزه راهنمایان تور،‌ بازنگری ضوابط و شیوه‌نامه‌ها،‌ عدم دریافت ورودی‌ برای رستوران‌ها، ارائه محصولات با قیمت مصوب،‌ ارسال اخطاریه به هتل ها و رستوران های بدون مجوز، اسانداردسازی هتل ها، جمع‌آوری اجاره موتورسیکلت در مقابل هتل ها، بازدیدهای میدانی از بخش بهداشت اماکن گردشگری باعث شده حقوق گردشگران تضییع نشود و سلامت و شادابی به کیش بازگردد.

وی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور، مدیریت حمل و نقل شرکت عمران، آب و خدمات و معاونت های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان اعضای اصلی شورای ترافیک جزیره، طرح ساماندهی موتورسیکلت های شارژی که نقش قابل توجهی در وقوع تصادفات رانندگی جزیره نقش داشتند، با پلاک گذاری این وسیله نقلیه انجام و مسیرهای مجاز مشخص شد.

رمضانی بر همکاری و همراهی تمام جوامع صنفی، متولیان امر و مردم در مسیر رفاه حال و رضایتمندی گردشگران تاکید کرد.

وی با اشاره به مصوب فروشی در حوزه های گردشگری گفت: نرخ های مصوب فروشی راه اندازی شده که تمامی ارائه دهنده خدمات گردشگری از طریق سامانه با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی، مصوب فروشی را رایج کنند؛ این امر در راستای احقاق حقوق گردشگری است.

رشد چشمگیر مسافران خارجی در کیش

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری در کیش گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری با همکاری معاونت گردشگری و معاوت عمرانی در شورای ساماندهی سواحل تهیه شده و در نمایشگاه تهران برای سرمایه گذاران خارجی به منصه ظهور خواهد رسید. سعی شده بخش خصوصی مشارکت بیشتری در نمایشگاه ها داشته و در راستای جذب گردشگری و سرمایه گذاری تاثیرگذار باشند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه حضور گردشگران خارجی در کیش  با یک رشد چشمگیر از 6  هزار نفر در سال گذشته به 15 هزار نفر در سال جاری رسیده است. این امر قطعا به تولید ناخالص ملی کمک کرده و باعث ارزآوری می شود.

مرمت ابنیه تاریخی در کیش

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مرمت ابنیه تاریخی و با ارزش در کیش گفت: کاوش محوطه تاریخی شهر حریره طی تفاهم نامه ای با حوزه پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عملیاتی می‌شود؛ احصا و آثاری که از این کاوش به دست می آید؛ می تواند ضمن مشخص کردن نوع فعالیت و کسب و کارهایی که در قرون ۴ و ۵ یا سده اسلامی در جزیره کیش بوده؛ به معرفی کیش به ایران و جهان از دیدگاه میراث فرهنگی کمک کند و این دستاورد بزرگی است که بعد از ۱۶ سال  محقق می شود و ما شاهد حضور بازدید کننده‌ها و گردشگران در قالب تورهای میراث فرهنگی از این محوطه تاریخی خواهیم بود.

ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ تشکیل شد

مرتضی رمضانی گالشی گفت: به منظور توسعه و رونق گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران در نوروز ۱۴۰۲ و همچنین مدیریت یکپارچه، سیاست گذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت ها در این ایام، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ تشکیل شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت:  این ستاد با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و با شرح وظایف مشخص و ساختار تشکیلاتی منسجم در امر ساماندهی، توسعه و ارتقای خدمات گردشگری در این ایام تشکیل شده است؛ بسترسازی مناسب جهت بازار سازی، بازاریابی و تبلیغات گردشگری و ایجاد رضایتمندی گردشگران، با همکاری جوامع صنفی و مردم از جمله اهداف تشکیل این ستاد است.

رمضانی گالشی ادامه داد: کمیته های تشریفات، پشتیبانی و آمار و اطلاعات، بحران، نظارت بر نرخ خدمات، فرهنگی و اجتماعی، اسکان و خدمات رفاهی، حمل و نقل هوایی و دریایی، امنیتی و انتظامی، نظارت و ارزیابی عملکرد، حقوقی، تبلیغات و اطلاع رسانی و جزایر اقماری” کمیته های دوازده گانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ را تشکیل می دهند.

وی افزود: مصرف انرژی های حامل، آب شیرین مورد نیاز، میزان فاضلاب ورودی به تصفیه خانه ها از جمله مواردی است که برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی تدابیر لازم اندیشیده شده است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: رسیدگی و ارائه خدمات در حوزه بنادر و فرودگاه ها، نوبت دهی خودروها، افزایش ناوگان حمل و نقل دریایی، اسکان مسافران در زمان بروز بحران، تامین آرد و نان، آذوقه و مایحتاج اولیه، افزایش 10 درصدی تولید آب، نظارت نیروهای انتظامی برای برقراری امنیت در جزیره کیش، جداسازی اسکله خودرویی و کامیون ها، آماده سازی زیرساخت های بندر چارک برای استقبال از مسافران نوروزی، ساماندهی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای ایام نوروز از جمله مباحث مطرح شده در این ستاد است..

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز