خبرگزاری کار ایران

کمبودها گردشگران را از کیش راند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۷۸۳

عضو هیات مدیره جامعه بازاریان کیش گفت: با شدت گرفتن مشکلات در تامین آب و برق،‌ در ایام نوروز مسافران از کیش خارج شدند.

به گزارش ایلنا،‌ ابراهیم خلیلی عضو هیات مدیره جامعه بازاریان کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص ارزیابی سفرهای نوروزی به جزیره کیش، گفت: بر طبق آمارها حدود 200 هزار نفر به جزیره وارد شدند و درکل سفرها به جزیره کیش به لحاظ کمی قابل رضایت بود، ‌اما متاسفانه به دلیل عدم ساماندهی درست و برنامه‌ریزی مناسب مسافران و گردشگران با مشکلاتی در تامین رفاه عمومی از جمله کمبود آب و برق روبه‌رو شدند.

وی ادامه داد: این درحالی است که جمعیت 30 هزار نفری کیشوندان خود همواره با مشکل کمبود آب روبه‌رو بوده‌اند و با این سیل جمعیت نزدیک به 5 برابری مسافر که وارد کیش شدند این مسئله تشدید پیدا کرد و از طرف دیگر مدیریت درستی نیز صورت نگرفت و مسافران را بامشکلات جدی مواجه کرد. تغییر نا بهنگام مدیریتی در ساختار سازمان منطقه آزاد کیش در این نابسامانی‌ها بی‌تاثیر نبود.

خلیلی افزود: با اوج گرفتن مشکلات و ورود بیشتر مسافر شایعاتی مبنی بر خراب بودن دریا منجر به تعدیل جمعیت و به دنبال آن عمده مسافرانی که با خودرو وارد جزیره شده بودن در یک صف چند کیلومتری به یکباره از جزیره خارج شدن و این اتفاق تاثیر منفی بر اقتصاد کسبه کیش گذاشت درصورتی که می‌شد با مدیریت و برنامه‌ریزی و اعمال محدودیتهایی این مسئله را به درستی مدیریت کرد تا گردشگران و مسافران و کیشوندان با کمترین مشکلاتی مواجه نباشند، بنابراین رونق جزیره را میتوان در روزهای ابتدایی نوروز دانست.

وی با اشاره به قیمتهای اجناس و کالاها در کیش نیز گفت: قیمتهای اجناس در کیش تابعی از قیمتهای اجناس در کشور بوده و از طرف دیگر وضعیت کرونا ومحدودیت سفرها نیز در قیمت اجناس تاثیرگذار است چرا که بسیاری از سفرهای خارجی برای خرید کالا برای تجار محدود شد. از طرف دیگر قیمت بالای ارز نیز در خرید و واردات کالا و درنتیجه قیمت اجناس تاثیرگذار است.

خلیلی در ادامه افزایش هزینه‌های سفر و از طرفی دیگر کاهش قدرت خرید مردم را از مهمترین دلایل کاهش رونق اقتصادی کیش دانست و گفت:‌ در نتیجه همه این عوامل بر روی چرخه اقتصادی فعالان در کیش تاثیر گذاشت. اما درکل باتوجه به تعداد مسافری که به کیش وارد شد انتظار رونق بیشتری داشتیم با این حال این اوضاع در برخی از کالاها مانند مواد غذایی بهتر بود. اما درکل نوروز امسال باتوجه به دوسال تعطیلی که به واسطه همه‌گیری کرونا در جزیره کیش حاکم شده بود به نوعی برای کسبه غنیمت به حساب می‌آمدکه جای شکر دارد.

وی درپایان از زحمات دست اندرکاران محترم ستاد نورزی وهمه کیشوندان عزیزکه میزبان خوبی بودند و سعه‌صدر به خرج دادند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز