خبرگزاری کار ایران

تشکیل 72 پرونده چرای غیر مجاز در استان مرکزی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از اخراج ۳۱ هزار و ۲۶۷ راس دام غیر مجاز از اراضی و مراتع این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۷۲ پرونده چرای غیر مجاز در این استان تشکیل شده است.

یوسف یوسفی، در گفت‌و‌گو با ایلنا، اظهار کرد: شهرستان ساوه، اراک و شازند بیشترین و شهرستان کمیجان کمترین پرونده چرای دام غیر مجاز را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی به مراتع استان مرکزی از علوفه این مراتع استفاده می‌کنند که این رقم بیش از سه برابر ظرفیت فعلی مراتع استان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: پارسال بر اثر آتش سوزی، پوشش گیاهی یک هزار و ۲۶۴ هکتار از اراضی ملی در ۷۵ نقطه از شهرستان‌های اراک، آشتیان، تفرش، کمیجان، شازند، خمین و فراهان در استان با خطر نابودی مواجه شد.

یوسفی گفت: بیشترین فراوانی آتش سوزی مراتع در سال گذشته در شهرستان‌های شازند، خمین و خنداب اتفاق افتاد که اصلاح و احیای هر هکتار از این اراضی حدود ۵۰ میلیون ریال اعتبار و حدود چهار تا پنج سال زمان نیاز دارد.

یادآور می‌شود؛ استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

کد خبر : ۳۶۴۳۸۶