خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک خواستار شد

پیگیری مصوبات رفع آلودگی هوای اراک در سفر آتی هیئت دولت به استان مرکزی

رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری شورا پیگیری رفع آلودگی هوای اراک است و این موضوع به عنوان یکی از مهم‌ترین حقوق مردم با جدیت دنبال خواهد شد.

غلام‌عباس آجرلو در گفت‌وگو با ایلنا، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شورای شهر اراک را مسئله آلودگی هوا عنوان کرد و با اشاره به بحث و بررسی در این رابطه از ابتدای سال گذشته تاکنون و تشکیل جلسات متعدد در این خصوص گفت: در جلسه اخیر کمیسیون نظارت شورا با حضور مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان نیز آخرین اقدامات و شرایط موجود مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به حکم دستگاه قضا مبنی بر آلاینده نبودن شرکت املاح معدنی ایران، بیان کرد: با توجه به اینکه برداشت‌های غیر اصولی و بیش از حد مجاز این واحد صنعتی از ذخایر طبیعی تالاب می‌قان اراک سبب ورود ریزگردهای سولفاته به هوا می‌شود و این ریزگرد‌ها سبب بروز بیماری در مردم می‌شود، این موضوع به جد پیگیری خواهد شد چرا که بحث آلاینده بودن این واحد صنعتی قبلا مورد توجه و تاکید بوده و تغییر این رویکرد، قابل تامل به نظر می‌رسد.

این عضو شورای شهر اراک رفع مشکلات مربوط به آلودگی هوای اراک را حق طبیعی و قانونی مردم شهر اراک دانست و افزود: ما با فعالیت صنایع و تاثیرات بسیاری که در رشد اقتصادی استان دارند هیچگونه مشکلی نداریم، اما مقابل فعالیت صنایع آلاینده جهت احقاق حقوق مردم می‌ایستیم.

آجرلو از عملی نشدن تعهدات دولت در خصوص آلودگی هوای اراک انتقاد و بیان کرد: بسیاری از مصوبات و تعهدات دولت در رابطه با کاهش آلودگی هوای اراک عملی نشده و این موضوع در سفر آتی هیات دولت به استان مرکزی از مواردی است که باید به جد از سوی مسئولان استان مطرح شود و مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: تنها شهرداری اراک در راستای اجرای این طرح اقدامات مثبتی مانند احداث چندین تقاطع غیر هم سطح و توسعه سرانه فضای سبز را در دستور کار قرار داده و توانسته است در سالهای اخیر اقدامات خوبی در این خصوص انجام دهد اما مابقی دستگاه‌ها هنوز به تعهدات خود به طور کامل عمل نکرده‌اند.

کد خبر : ۳۶۳۴۶۵