خبرگزاری کار ایران

در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی صورت پذیرفت

تصویب طرح مجموعه شهری اراک

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۲۴

طرح مجموعه شهری اراک شامل شهر جدید امیرکبیر تا مهاجران، درکارگروه امورزیربنایی وشهرسازی استان مرکزی به تصویب رسید.

طرح مجموعه شهری اراک شامل شهر جدید امیرکبیر تا مهاجران، درکارگروه امورزیربنایی وشهرسازی استان مرکزی که به ریاست مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری مرکزی و با حضور اعضای کارگروه مذکور تشکیل شد، به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی دررابطه با تهیه و تصویب این طرح اظهار داشت: تهیه طرح مجموعه شهری اراک با هدف ساماندهی استقرار فعالیتها و جمعیت در پهنه فضایی حد فاصل شهرجدید امیرکبیر تا مهاجران، توسط مشاوران ذیصلاح از سال ۱۳۸۸ شروع شد که با انجام مطالعات جامع و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی تهیه و پس چندین مرحله بحثو بررسی در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان و رفع نواقص، به تصویب این کارگروه رسید.

زندیه وکیلی تصریح کرد: این طرح که ۵۲ سکونت گاه جمعیتی در شهرستان اراک و شهرهای مهاجران و امیرکبیر را شامل می شود، به شورای برنامه ریزی استان ارائه خواهد شد و در آن شورا که به ریاست استاندار محترم تشکیل می گردد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ایفاد می گردد.

وی گفت: طرح مجموعه شهری اراک پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، بعنوان یک طرح استراتژیک فرادستی و راهنما برای تهیه طرح های پایین دستی شامل طرح جامع کلانشهر اراک و طرح های جامع شهرهای مهاجران و امیرکبیر و دیگر شهرهای موجود در این پهنه و همچنین تهیه طرح های هادی روستاهای موجود در این منطقه، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح مجموعه شهری اراک هفت طرح جامع شهری و تعداد ی از روستاهای منطقه را در بر می گیرد که برای تهیه آن به اندازه کافی وقت صرف شده و کار کارشناسی صورت گرفته است.

رئیس کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی افزود: از این طرح دو سند استخراج می شود که یکی سند کاربردی اراضی است و بر اساس قابلیت اراضی نسبت به پیشنهاد استقرار فعالیت ارائه رهنمون می کند و سند دیگر سند بار گزاری جمعیتی و نقش و کارکرد هریک از سکونتگاههای واقع در این مجموعه است که نهایتا منجر به ایجاد تعادل و توازن در نحوه توزیع فعالیت و انسان در پهنه فضایی محدوده مورد نظر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز