خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک:

تامین آب فضای سبزشهر اراک نیازمند انجام اقدامات ویژه است

کد خبر : ۱۷۹۹۹۶

علیرغم پیگیری ها وجلسات متعددی که در شورا، فرمانداری و استانداری درخصوص لزوم تامین آب وفضای سبز شهر اراک از محل پساب برگزار شد هنوز شهرداری نتوانسته برای آبیاری استفاده کند.

اراک - ایلنا: برای تامین آب فضای سبز شهر اراک از محل پساب فاضلاب باید اقدامات ویژه ولازم صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک درجلسه این کمیسیون که با موضوع بررسی تامین آب فضای سبز شهر اراک از محل پساب فاضلاب برگزار شد ضمن تاکید براین مطلب افزود: علیرغم پیگیری ها وجلسات متعددی که در شورا، فرمانداری و استانداری درخصوص لزوم تامین آب وفضای سبز شهر اراک از محل پساب برگزار شد هنوز شهرداری نتوانسته برای آبیاری استفاده کند.

اسماعیل تاج آباد تصریح کرد: متأسفانه تصمیماتی در استانداری مبنی بر تقسیم پسآب میان بخش صنعت، کشاورزان دشت فراهان، تالاب میقان و شهرداری اتخاذ گردید که کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی اعتراض خود را به این تصمیم اعلام می‌دارد. چرا که این آب سهم شهراراک بوده و اولویت مصرف آن آبیاری فضای سبز شهر و سپس تالاب میقان می‌باشد.

وی با اشاره به درختکاری وایجاد فضای سبز در ۱۲۸ هکتار از اراضی منطقه چقا در راستای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک گفت: برای آبیاری فضای سبز این منطقه مشکلات جدی وجود دارد و تا کنون به وسیله تانکر ویا از چاه‌های اطراف انجام شده است. اما ادامه این وضعیت با توجه به فرارسیدن فصل گرما و نیاز درختان به آب بیشتر، غیرممکن خواهد بود. بنابراین لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا جهت تأمین آب فضای سبز موجود اقدامات و تصمیمات لازم صورت گیرد.

تاج آباد افزود: با توجه به اینکه خط انتقال پسآب از تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه، از محل اعتبارات استانی تا کمربندی شمالی کشیده شده، تقاضا می‌شود شهرداری از این بخش استفاده نموده و جهت انتقال پسآب از کمربندی به سمت منطقه چقا انشعاب ایجاد نماید. به این ترتیب از صرف هزینه مجدد برای انتقال پسآب از تصفیه خانه جلوگیری می‌شود.

در ادامه نماینده شرکت آب منطقه ای استان گفت: یکی از سیاست‌های وزارت نیرو، وارد کردن پسآب به چرخه صنعت و کشاورزی است. بر این اساس در زمان استاندار سابق، توزیع پسآب عمدتاً در بخش کشاورزی صورت می‌گرفت. خوشبختانه با حضوراستاندار جدید ما توانستیم سهم کشاورزی را کم کرده و قسمتی از پسآب را به فضای سبز شهر اراک و تالاب میقان اختصاص دهیم.

خیراندیش درخصوص میزان خروجی پسآب از تصفیه خانه فاضلاب عنوان نمود: در حال حاضر با توجه به اینکه ۸۵ درصد از شهر اراک به شبکه فاضلاب متصل است، میزان خروجی پسآب ۷۵۰ الی ۸۰۰ لیتر در ثانیه می‌‌باشد اما با اتصال ۱۵ درصد مابقی پیش بینی می‌شود این مقدار به ۱۰۰۰ لیتر افزایش یابد که سهم فضای سبز ۳۰۰ لیتر، تالاب میقان ۲۰۰، کشاورزی ۳۵۰ و صنعت ۱۵۰ لیتر در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز