خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در قوه قضائیه:

با توزیع ناعادلانه کارشناس رسمی مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۰۹۵

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه متأسفانه در کشور با توزیع ناعادلانه کارشناس رسمی مواجه هستیم، گفت: در برخی رشته‌های کارشناسی، با کمبود کارشناس مواجه هستیم که این نقیصه با برگزاری آزمون پیش رو در حال برطرف شدن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن عبدلیان‌پور در سفر به استان مرکزی و در نشست با مسئولان ارشد قضایی استان مرکزی، هیات مدیر کانون کارشناسان و مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه در استان مرکزی، افزود: یکی از مواردی که در حوزه کارشناسی وجود دارد، بحث اطاله دادرسی و مشکلات آن در حوزه کارشناس رسمی است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای اخیر معاون اول قوه قضائیه با معاونین این قوه، موارد و مشکلاتی که در حوزه کارشناسی با آن روبرو بودیم، احصاء شد. همچنین تصمیمات خوبی در زمینه یکسان‌سازی صلاحیت‌ها و رشته‌ها اتخاذ شد که به زودی ابلاغ و اجرا می‌شود. امیدواریم تا حدودی مشکل کمبود کارشناس رسمی مرتفع شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به موضوع آموزش کارشناسان اشاره کرده و اظهار داشت: بحث آموزش بسیار مهم است، چرا که معتقد هستیم آموزش مفید و مستمر از مشکلات بعدی جلوگیری کرده و آنها را کاهش خواهد داد.

عبدلیان‌پور تصریح کرد: بر این اساس هم در زمینه آموزش در دوره کارآموزی و هم در زمینه آموزش برای کارشناسانی که در حال فعالیت هستند، برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط اساتید برجسته تدوین شده است. این فرایند منتج به کارشناسی با دقت و سرعت بالا می‌شود و در نهایت به رفع معضلات اصلی دستگاه قضا می‌انجامد.

وی به رتبه خوب و بالای دادگستری استان مرکزی در خصوص استفاده از سامانه انتخاب کارشناس بر اساس قرعه اشاره کرده و بیان داشت: در استان مرکزی 60 درصد ارجاع امر کارشناسی به کارشناسان بر اساس قرعه توسط سامانه الکترونیکی انجام می‌شود. این اقدام به فرایند توزیع عادلانه ارجاع کارشناسی‌ها به تمامی کارشناسان کمک می‌کند و در نهایت رضایتمندی قضات، کارشناسان و مردم را در پی دارد.

 در ادامه سفر رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به استان مرکزی، تفاهم‌نامه‌ای با صداوسیمای مرکز استان مبنی بر تولید و پخش فیلم و سریال‌های حقوقی آگاهی‌بخش، امضاء شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز