خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان قضایی؛

آیین تحلیف ۱۲۰ نفر از کارآموزان وکالت در استان قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۶۰

آیین تحلیف کارآموزان وکالت ورودی ۱۴۰۱ مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین روز شنبه با حضور امیر حسین فضلی معاون بازرسی و امور استان‌های قوه قضائیه و عبدالکریم کلهر معاون توسعه و منابع انسانی دادگستری استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین در این مراسم گفت: شما کارآموزان از امروز با تحلیف بعنوان وکیل وظیفه دارید برای احقاق حق مردم و اجرای عدالت تلاش کنید.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۲۷ وکیل پایه یک و ۲۶۱ کارآموز در پنج شهرستان و ۱۹ حوزه قضایی در حال خدمت رسانی هستند.

نویسنده تصریح کرد: برگزاری دو دوره آزمون با همکاری دانشگاه‌های آزاد و بین المللی، انجام آزمون احراز صلاحیت ورودی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ استان‌های البرز، زنجان و قزوین با حضور اساتید مجرب و قضات و وکلای با سابقه و بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت آموزش از اقدامات انجام شده است.

وی گفت: برگزاری سمینار کارآموزان سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و برپایی ۱۵۰ سمینار، آیین تحلیف کارآموزان ورودی سال ۱۴۰۰ و اعطای پروانه وکالت پایه یک به کارآموزان سال ۹۸ از دیگر اقدامات این مرکز است.

نویسنده بیان کرد: برگزاری ۵ نوبت آزمون اختبار برای ۱۲۰ نفر از کارآموزان و پذیرش نهایی، تشکیل پرونده  و معرفی ۲۰۰ نفر از کارآموزان به محاکم تیز توسط مرکز وکلا انجام شده است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین یادآور شد: تشکیل کارگاه دعاوی پرکاربرد تجاری، همایش تعیین اسناد بین الملل حقوق بشر ویژه وکلا، همایش چالش های قانون مجازات مصوب سال ۹۲ و کارگاه بررسی قانون اصلاحی دیوان عدالت اداری و کمیسیون های شهرداری نیز در یک سال گذشته انجام شده است.

وی گفت: برگزاری ۴۰ نشست علمی با عنوان دوشنبه های حقوقی، دعوت از صاحب نظران علم حقوق و همکاران مجرب و برگزاری ۱۲ هزار نفرساعت دوره آموزشی در قالب  سخنرانی و پرسش و پاسخ، بررسی پرونده های حقوقی و نقد و بررسی فیلم های مستند مرتبط با حقوق عامه، ارائه ۳۰ هزار مشاوره تلفنی به مردم در راستای عمل به ماموریت‌ها تاکنون انجام شده است.

نویسنده اظهار داشت: همچنین ارائه خدمات وکالت تسخیری و معاضدت به ۲۵۰ نفر و راه اندازی میز حقوقی خدمت در اماکن  عمومی، بهزیستی و دادگستری و صدور چندین مورد پروانه وکالت از خدمات این مرکز است‌.

این وکیل بیان کرد: در زمینه احیای حقوق عامه اقدام لازم صورت گرفته و تشکیل جلسه در ۳۲ مسجد و ارائه مشاوره به ۴۰۰ متقاضی در ۴۰ نشست و ترویج فرهنگ میانجیگری و احیای حقوق عامه با برپایی همایش عدالت ترمیمی از دیگر کارهای انجام شده است.

وی افزود: در امور فرهنگی هم نشست بانوی مهر در روز زن و تجلیل از بانوان وکیل, عقد قرارداد با سالن‌های ورزشی و استخرها، برگزاری مسابقات ورزشی و شرکت در المپیادهای ورزشی، گلگشت در الموت و قشم و نمایشگاه تهران، همایش پیاده روی خانوادگی، تامین بیمه خدمات درمانی برای ۲۰۰ نفر و برگزاری دو دوره سوگواره عکس عاشورایی از کارهای فرهنگی این‌مرکز است.

نویسنده گفت: کمک به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای ۱۰۰ نفر از وکلا و تکمیل فرایند دریافت پروانه و خدمات به ۲۵۰ نفر و دو نشست تخصصی در خصوص تکلیف مالیاتی و نشست هم اندیشی و پاسخ به پیشنهادات و نظر اعضا، برگزاری نشست خبری و مصاحبه مطبوعاتی و انتشار خبر‌ در رسانه ها و راه اندازی سایت اینترنتی مرکز از مهمترین اقدامات مرکز وکلای قوه قضائیه در استان است.

در ادامه ۱۲۰ تن از کارآموزان وکالت ورودی ۱۴۰۱ مراسم تحلیف را بجا آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز