خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

استان مرکزی از طرح مسکن جهش سهم 3500 واحدی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۳۳۶

معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه این استان در طرح مسکن جهش و در قالب ساخت به صورت شرکت‌های تعاونی سهم 3500 واحدی دارد، گفت: سهم استان از این طرح ویژه سال‌های 1402 و 1403 اجرایی و به زودی ثبت نام گروهی در شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهزاد علمدار افزود: با توجه به هزینه بالای تأمین مسکن در استان به ویژه در شهرستان‌های اراک، ساوه و زرندیه، افراد متقاضی استفاده از طرح مسکن جهش (کارمندان و کارگران) می‌توانند با دارا بودن شرایط لازم از مزایای این طرح ملی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: نداشتن مسکن یا زمین کاربری مسکونی، عدم استفاده از امکانات دولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین یا واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی از جمله شرایط بهره‌مندی از این طرح است.

معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از تفاوت‌هایی که این طرح با طرح مسکن مهر دارد، نظام‌مند و هدفمند شدن تعاونی‌هاست. زیرا به صورت صنف کارمندی یا کارگری با حداقل 30 نفر و حداکثر 200 نفر ثبت می‌شود.

علمدار تصریح کرد: حمایت و کمک کارفرمایان شرکت‌های بزرگ تولیدی تعاونی و خصوصی فعال در استان مرکزی، در سرمایه‌گذاری و تأمین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز برای تأمین مسکن کارگری، می‌تواند در نگهداشت نیروی انسانی متخصص و کارآمد این شرکت‌ها در شهرستان‌ها بسیار راهگشا و ماندگار باشد.

وی در خصوص نحوه ثبت و راه‌اندازی تعاونی‌های جهش مسکن، بیان داشت: متقاضیان واجد شرایط می توانند به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها مراجعه کرده و نسبت به ثبت تعاونی‌های جهش مسکن اقدام کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز