خبرگزاری کار ایران

در ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه ملی رصد؛

استان مرکزی 107.5 درصد بیشتر از تعهد عمل کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۵۸۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 25 هزار و 624 نفر در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت‌نام کردند، گفت: بخش عمده ثبت نام شده در سامانه رصد، به دلیل احیای 231 واحد راکد استان است که به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش ایلنا، حسن میرزاخانی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی، افزود: یکی از مشکلات در حوزه اشتغال عدم تعادل بودجه است که با اندیشه و برنامه‌ریزی، اعتدال در بودجه ایجاد می‌شود. به هر ترتیب سال سختی را پشت سر گذاشته و روزهای باقی مانده را در حال سپری کردن هستیم و اقدامات امیدوار کننده نیز در حال انجام است.

وی به تسهیلات جذب شده توسط دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال اشاره داشته و ادامه داد: جامعه هدفی که بنیاد برکت و بسیج سازندگی با آنان در ارتباط هستند، افراد ضعیفی به لحاظ اقتصادی به شمار می‌روند و در این راستا لازم است در فرایندهای ارائه خدمات توجه به این قشر لحاظ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه میانگین نرخ بیکاری استان 8.1 است، اظهار داشت: نرخ بیکاری نامتوازن در برخی شهرستان‌های استان وجود دارد که بین صفر تا 11 در نوسان است. بنابراین باید سرمایه‌گذاری در شهرستان‌هایی تمرکز داشته باشد که نرخ بیکاری بیشتری دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه این استان در ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه ملی رصد 107.5 درصد بیشتر از تعهد عمل کرده است، گفت: تعهد ایجاد اشتغال استان در سال جاری 23 هزار و 836 نفر بوده است، در حالی که تاکنون 25 هزار و 624 نفر را در سامانه رصد ثبت نام کرده‌اند.

جمشید امیدی افزود: راستی آزمایی اشتغال استان مرکزی انجام شده و تاکنون 98 درصد اشتغال استان تأیید شده است. در حال حاضر عمده مشکل در رصد اشتغال در 2 دستگاه اجرایی بنیاد برکت و اتاق اصناف است.

وی ادامه داد: اعتبار قابل توجهی به استان در راستای تسهیلات جزء 2 تبصره 16 قانون بودجه ابلاغ شده است. در سال جاری 14 هزار و 330 میلیارد ریال تسهیلات از این محل به استان مرکزی ابلاغ شد که از این میزان 11 هزار و 800 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و تاکنون 2440 میلیارد ریال معادل معادل 24 درصد توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز