خبرگزاری کار ایران

یک مسئول هشدار داد:

احتمال شیوع بیماری تب برفکی در استان مرکزی / دامداران انجام واکسیناسیون و ضدعفونی جایگاه دام‌هایشان را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۹۴۲

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی با اعلام هشدار در خصوص شیوع بیماری تب برفکی، گفت: با توجه به احتمال شیوع بیماری تب برفکی در استان، دامداران نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود علیه این بیماری اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی جان‌محمدی افزود: با توجه به بروز بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه، نیاز است دامداران برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری در استان نسبت به ایمن‌سازی و رعایت اصول امنیت زیستی گله‌های خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: دامداران برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی در استان مرکزی باید موارد بهداشتی، انجام واکسیناسیون و ضدعفونی جایگاه دام‌هایشان را جدی بگیرند و از نقل و انتقال دام به صورت غیربهداشتی و بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کنند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: اجرای طرح واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی، از ابتدای بهمن ماه سال جاری به صورت رایگان در این استان آغاز شده و هم اکنون نیز در حال انجام‌ است.

جان‌محمدی تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون دام‌ها در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری تب برفکی در استان مرکزی، تاکنون 21 هزار رأس دام سنگین و 210 هزار رأس دام سبک علیه این بیماری ایمن سازی شده است.

وی بیان داشت: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی مسری دام است که شیوع آن خسارت‌های اقتصادی فراوانی را برای واحدهای پرورش دام به همراه دارد. شیوع این بیماری در بین دام‌ها کاهش شدید تولید شیر و گوشت، لاغری مفرط در دام را به دنبال خواهد داشت.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی تأکید کرد: بی‌حالی، ریزش بزاق از دهان، لنگش و وجود زخم‌ و تاول در داخل دهان، شکاف بین سم و همچنین بروز تب از جمله علایم بیماری تب برفکی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز