خبرگزاری کار ایران

اعزام اکیپ‌های دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده در شهرستان خوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۰۹۷

امین اسدی مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور از اعزام اکیپ های دامپزشکی شهرستان‌های همجوار به مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی خبر داد.

به گزارش ایلنا از دامپزشکی کشور، مشاور معاون وزیر جهادکشاورزی بر لزوم امداد رسانی فوری به دامداران زلزله زده در حوزه دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف تاکید کرد و افزود: پس از زلزله به جهت ایجاد شرایط ویژه و کاهش سطح بهداشت در مناطق متاثر از زلزله، احتمال وقوع بیماریهای دامی افزایش می یابد.

 وی اظهار کرد: اکیپ های اعزام شده از شهرستان های همجوار نسبت به ضد عفونی و در صورت بروز تلفات دام اقدام به دفن بهداشتی لاشه دام‌های تلف شده و واکسیناسیون دام‌های موجود جهت پیشگیری از بروز بیماری های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام  اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی تمام توان و امکانات خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله زده در حوزه حفاظت از سرمایه های دامی و پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک در این مناطق به کار خواهد گرفت.

وی ضمن همدردی با آسیب دیدگان بر همکاری با اکیپ های دامپزشکی و استفاده از توان نظارتی کارشناسان دامپزشکی جهت دفن بهداشتی لاشه های و ضدعفونی دامداریها تاکید کرد . 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز