خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی خبر داد؛

کاهش 30 درصدی سهمیه آب مردم اراک از سد کمال‌صالح

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۰۶۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: با توجه به فصل سرد سال و استفاده کمتر از آب، میزان سهمیه آب آشامیدنی مردم اراک از سد کمال‌صالح اراک 30 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌اله آمری افزود: هر ساله با آغاز فصل سرد سال، میزان سهمیه از سد کمال‌صالح اراک از 900 تا 1000 لیتر برثانیه و در تابستان از 1100 تا 1200 لیتر برثانیه کاهش می‌یابد.

وی با ارائه توضیحات مختصر در مورد وضعیت موجود سد کمال‌صالح اراک، ادامه داد: این وضعیت به خاطر کاهش منابع آبی و ذخیره آب در پشت سد در طول سال توسط شرکت آب منطقه‌ای مدیریت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اظهار داشت: کاهش سهمیه سد کمال‌صالح اراک موجب کاهش کیفیت آب می‌شود که برای رفع این معضل، اداره‌کل آب و فاضلاب استان مرکزی با ترکیب آب از چاه‌های اضطراری، کیفیت و کمبود را جبران می‌کند.

آمری به وضعیت سدهای استان مرکزی به ویژه سدهای کمال‌صالح اراک و الغدیر ساوه اشاره داشته و تصریح کرد: در حال حاضر مخزن سدهای استان وضعیت مطلوبی ندارند و لازم است مردم با مدیریت مصرف برای گذر از شرایط فعلی همکاری کنند.

وی بیان داشت: در سال جاری بارش‌های خوبی به ویژه برف ثبت شده است که با گرم شدن هوا و ذوب ناشی از آن و همچنین بارندگی‌هایی که هواشناسی تا پایان سال پیش‌بینی کرده، وضعیت سدهای استان مرکزی مطلوب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: این استان 2 سد بتونی دارد که ظرفیت ذخیره آب در مخزن سد کمال‌صالح اراک 96 میلیون مترمکعب و ظرفیت مخزن ذخیره آب سد الغدیر ساوه نیز 276 میلیون مترمکعب است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز