خبرگزاری کار ایران

کاهش بارندگی در عربستان خطر حمله ملخ های خارجی را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۵۱

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارندگی های کمتر از نرمال در جنوب عربستان، شرایط برای حمله ملخ صحرایی مساعد نیست.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان حفظ نباتات کشور، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به بارندگی‌های کمتر از نرمال در شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان و کاهش گیاهان مرتعی، همانند سال گذشته شرایط برای حمله ملخ به کشور مساعد نیست.

به گفته معین، گرچه ردیابی ملخ‌های صحرایی در استان‌های جنوبی کماکان در حال انجام است، اما به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی خبری از هجوم ملخ‌ها نیست.

وی افزود: همه ساله از اواخر اسفند تا اوایل مرداد، مبارزه علیه ملخ‌های بومی در کشور انجام می‌شود. برآوردها حاکی از آن است که سال آینده در ۲۰۰ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ‌های بومی صورت گیرد.

مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: از ردیف اعتبارات عمومی، استان‌ها برای خرید سم به منظور مبارزه با آفات و بیماری‌های قرنطینه و گیاهی استفاده می‌کنند.

بنا بر آمار سال گذشته ۱۵۰ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ بومی صورت گرفت که ۷۵ هزار هکتار علیه ملخ مراکشی و مابقی دیگر انواع ملخ صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز