خبرگزاری کار ایران

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی 5 طرح آبخیزداری در مرکزی / اختصاص 50 میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات استانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۲۷۹

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه عملیات اجرایی 5 طرح آبخیزداری با هدف کنترل روان‌آبهای سطحی و کنترل رسوب در این استان آغاز شده است، گفت: 50 میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات استانی برای اجرای این طرح‌ها اختصاص یافته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عظیمی افزود: عملیات اجرایی طرح گابیون‌بندی دانشگاه اراک، مطالعه و اجرای جاده دسترسی پارک آبخیز منطقه دره مودر و عملیات گابیون‌بندی پارک آبخیز دره گردو شهرستان اراک، از جمله طرح های آغاز شده در حوزه آبخیزداری است.

وی ادامه داد: همچنین عملیات مرمت بند خاکی حوزه آبخیز شهری خنداب و عملیات گابیون‌بندی مصرقان زرندیه با هدف کنترل رسوب و روان‌آبهای سطحی، از دیگر طرح های آغاز شده در حوزه آبخیزداری در استان مرکزی است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: 12 هزار و 700 نقطه عملیات آبخیزداری با ظرفیت کنترل و ذخیره سازی 87 میلیون متر مکعب روان‌آب‌های سطحی در سطح حوزه آبخیز این استان وجود دارد.

عظیمی با اشاره به اینکه میانگین بارش در بارش‌های اخیر استان مرکزی 22 میلیمتر است، تصریح کرد: یک میلیون و 230 هزار متر مکعب از روان‌آبهای سطحی استان مرکزی در بارش‌های اخیر کنترل و با کنترل این روان‌آبها پیش‌بینی می‌شود 15 درصد سازه‌های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آبگیری شوند.

وی بیان داشت: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز