خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

اجرای مطالعه 24 طرح تحقیقاتی در مرکز آموزش کشاورزی استان مرکزی/ مطالعه 12 طرح تحقیقاتی جدید آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۷۷۷

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، مطالعه 24 طرح تحقیقاتی در زمینه علوم زراعی، علوم دامی، گیاه پزشکی، فنی و مهندسی، منابع طبیعی و آبخیزداری در این مرکز انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا گودرزی افزود: تعیین آب مصرفی محصولات مهم زراعی و باغی، تعیین الگوی مناسب ساماندهی خشکه رودها، مدیریت آفت کرم غلاف خوار لوبیا و بهینه‌سازی الگوی کشت محصولات زراعی در دشت فراهان، از شاخص‌ترین طرح‌های تحقیقاتی است که سال جاری در این مرکز انجام شد. 

وی ادامه داد: تولید محصول گل محمدی در اراضی دیم شیبدار و تعیین مناسب‌ترین فاصله کاشت بر روی عملکرد تولید چوب کلن‌های موفق صنوبر در اقلیم‌های مختلف استان مرکزی، از دیگر طرح‌های تحقیقاتی است که سال جاری در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان انجام شده‌ است. 

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی با بیان اینکه مطالعه 12 طرح تحقیقاتی جدید نیز در این مرکز آغاز شده، اظهار داشت: مدیریت آفات لوبیا، ارزیابی زراعی روش‌های آبیاری در ارقام لوبیا، از جمله طرح‌هایی است که مطالعه آنها در این مرکز آغاز شده‌ است. 

گودرزی تصریح کرد: همچنین ارزیابی مقاومت ارقام انار به بیماری نماتد ریشه گرهی، پایش کیفی مراتع استان و ساخت و بررسی اثرات استفاده از بلوک‌های نمکی یددار برای گوسفند، از دیگر طرح‌هایی است که مطالعه آنها در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان آغاز شده‌ است. 

وی بیان داشت: سال جاری 5176 نفر روز دوره‌های آموزش ضمن خدمت، توسط مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی برای کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد و 472 نفر در بخش آموزش بزرگسالان سنجش مهارت و 113 دانش‌آموز هنرستان کشاورزی پردیس ساوه تحت آموزش قرار گرفتند. 

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی تأکید کرد: همچنین در راستای ارتقای مهارت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان مرکزی 159 دوره آموزشی در قالب 16 هزار و 773 نفر روز، در سال جاری توسط معاونت آموزش این مرکز برای بهره‌برداران در این بخش برگزار شد. 

گودرزی ابراز داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی بزرگترین مرکز پژوهشی در حوزه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در استان است که دارای 3 معاونت شامل معاونت‌های (پژوهش و فناوری، آموزشی، برنامه‌ریزی)، 2 پردیس تحقیقاتی و آموزشی شامل (لوبیای خمین و انار ساوه)، 7 کلکسیون بزرگ در سطح کشور شامل (انار، لوبیا، گل محمدی، گیاهان دارویی، آویشن، صنوبر، پسته وحشی)، 7 آزمایشگاه تخصصی و 5 ایستگاه تحقیقاتی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز