خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گردشگری مازندران خبر داد:

نخستین مجوز اقامتگاه بوم گردی در استان مازندران صادر شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۶۲۷

این اقامتگاه با ظرفیت ۵۰ نفر و با ایجاد فضاهای مختلف و نمادی از نانوایی سنتی، کارگاه جاجیم بافی وصنایع دستی، آهنگری، آسیب آبی و حمام سنتی در هزار جریب بهشهر به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از صدور نخستین مجوز اقامتگاه بوم گردی در هزار جریب بهشهر خبر داد

به گزارش ایلنا، دلاور بزرگ نیا با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی اقامتگاه‌هایی است که با کیفیت مشخص و قابل قبول به گردشگران در محیط‌های طبیعی خدمات می‌دهند افزود: این اقامتگاه با ظرفیت ۵۰ نفر و با ایجاد فضاهای مختلف و نمادی از نانوایی سنتی، کارگاه جاجیم بافی وصنایع دستی، آهنگری، آسیب آبی و حمام سنتی در هزار جریب بهشهر به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: این گونه اقامت‌گاه‌ها که زیرشاخه طبیعت گردی به شمار می‌آید، کمترین آسیب زیست محیطی را به منطقه وارد کرده و متناسب با بافت فیزیکی و فرهنگی منطقه ساخته می‌شود و از همه مهم‌تر زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم بومی منطقه را فراهم می‌کند

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به تاکید دولت برای توسعه جوامع محلی با رونق گردشگری، تصریح کرد: طبق آیین نامه کمیته ملی طبیعت گردی هرگونه تاسیسات و امکانات اقامتگاهی و گردشگری از قبیل کمپینگ و چادر و سایرتاسیسات باید هماهنگ با شرایط محیط و خصوصیات طبیعی و فرهنگی منطقه بوده و با رعایت ضوابط ومقررات مربوط به تایید کمیته ملی گردشگری کشور برسد.

وی از صدور چندین اقامت‌گاه بوم گردی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: استان مازندران به دلیل تنوع اقلیمی‌اش ظرفیت ایجاد اقامت گاه‌های مختلف بوم گردی را دارد و مناطق مختلفی را می‌توان شناسایی و معرفی کرد خوشبختانه متقاضیان زیادی هم جهت احداثاقامت‌گاه بوم گردی در مناطقه هزار جریب گلوگاه، نکا و بهشهر اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی طرح و رعایت استانداردهای اقامتگاه‌های بوم گردی و آموزش سرمایه گذاران، این نوع از تاسیسات گردشگری به بهره برداری رسیده و به جاذبه‌های گردشگری استان اضافه خواهد شد.

مدیر کل گردشگری مازندران یادآور شد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های گردشگری که این مبحثرا به صنعتی پاک در دنیا مشهور کرده است اقتصادی کردن این صنعت باحفظ محیط زیست و پایداری منطقه از لحاظ شاخص‌های زیست محیطی است که در گردشگری به شیوه طبیعت گردی و اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های بومی با بیشترین نزدیکی به سبک سنتی مصداق پیدا می‌کند.

وی از عزم جدی استان به رونق گردشگری سلامت در مازندران اشاره کرد و گفت: احداثاقامتگاه‌های بوم گردی و پذیرایی با غذاهای‌های سالم و طبیعی و ایجاد فضایی آرام برای گردشگران برای تجدید قوا در طبیعت یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای رونق بیشتر گردشگری سلامت است.

بزرگ نیا افزود: علاقمندان به احداثاینگونه فضاهای گردشگری در استان به ویژه بهره برداری از منازل شخصی در مناطق روستاهای می‌تواند در جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و استانداردهای منازل بوم گردی به معاونت گردشگری استان مراجعه کنند.

شایان ذکر است نخستین اقامتگاه بوم گردی مازندران به دور از هیاهوی زندگی شهری متناسب با معماری بومی منطقه و در جوار جاذبه‌های طبیعی در شهرستان بهشهر، هزار جریب، حد وفاصل روستای پر کلا و قریب محله قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز