خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

باید جنبش کتابخوانی محیط زیست در مدارس ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۱۰

از آموزش وپرورش درخواست می‌کنیم، میان حوزه‌های کتاب محیط زیست و آموزش ارتباط برقرار کند، تا جریان و جنبش کتابخوانی محیط زیست در دبستان و حتی دوران متوسطه ایجاد شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از وزارت آموزش وپرورش برای ایجاد جنبش کتابخوانی محیط زیست در مدارس دعوت کرد و از این وزارتخانه خواست که کودکان و نوجوانان را به نگارش و خواندن کتب زیست محیطی تشویق کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ معصومه ابتکار صبح امروز(یکشنبه) در نخستین جشنواره کتاب سال محیط زیست، با اشاره به نقش وکمک‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این جشنواره گفت: بیش از هر چیز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای ایجاد فضایی سالم برای اندیشیدن و نوشتن در چارچوب قانون اساسی تشکر کرد، این مسئله تحول بزرگی است که پس از یک دوره سخت رخ داده، هر چند که هنوز راه طولانی در پیش است.

وی ادامه داد: امیدواریم این فضا ادامه پیدا کند و شاهد رشد و اعتلای فرهنگ ایران در فضایی سالم و آزاد باشیم و توجه داشته باشیم که آزادی با مسئولیت پذیری معنا می‌شود و جامعه‌ای که نتواند حداقل‌های آزادی را فراهم کند، نباید انتظار رشد داشته باشد و این درحالی است که متاسفانه عده‌ای تصور می‌کنند که با نگاهی سخت‌افزاری می‌توان با آسیب‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی برخورد کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بخشی از مشکلات زیست محیطی به مسائل فرهنگی باز می‌گردد، گفت: ما با وجود آنکه با کتب و منابع فرهنگی بسیاری در حوزه محیط زیست روبرو هستیم، اما آن طور که انتظار می‌رود شاهد انطباق زندگی و منش جوانان با فرهنگ محیط زیست نیستیم.

ابتکار گفت: از آنجا که کتاب همیشه الهام بخش بوده است، ما در محیط زیست به این الهام بخشی و ایجاد تحول نیاز داریم کتاب مخاطب خود را پیدا می‌کند و اثر بلند مدت و گاهی اثری جاودانه در فرهنگ و تمدن بشری می‌گذارد و می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های این جشنواره مربوط به کودکان است بر اهمیت گسترش فرهنگ محیط زیست در میان کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با ظهور و رواج اینترنت، عده‌ای نگران شده‌اند که کتاب جایگاه خود را از دست بدهد، اما امروزه شاهدیم که کتاب به صورت e book جای خود را در اینترنت باز کرده و همچنان اولویت اول برای بسیاری از افراد است.

ابتکار گفت: از آموزش وپرورش درخواست می‌کنیم، میان حوزه‌های کتاب محیط زیست و آموزش ارتباط برقرار کند، تا جریان و جنبش کتابخوانی محیط زیست در دبستان و حتی دوران متوسطه ایجاد شود و دانش آموزان به خواندن، نوشتن و بحثکردن در زمینه کتاب محیط زیست تشویق شوند.

وی در پایان اظهار امیداواری کرد که این جشنواره بتواند از سال‌های آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز